بازماندن از آموزش قرآن به دلیل ضعف مالی شایسته نیست
کد خبر: 3978586
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

بازماندن از آموزش قرآن به دلیل ضعف مالی شایسته نیست

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «نسیم اختران قرآنی» اراک با بیان اینکه شایسته نیست کودکان به دلیل ضعف مالی از آموزش قرآن بازبمانند، اظهار کرد: موظف هستیم با استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین این مشکل را برطرف کنیم.

علی شیخی‌مهرآبادی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت «نسیم اختران قرآنی» اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اینکه فعالیت این مجموعه قرآنی از سال 95 با هدف تربیت نیروهای متخصص قرآن آغاز شده و خوشبختانه خروجی خوبی داشته است، اظهار کرد: دوره‌های آموزش قرآن باید جدی‌تر گرفته شود و ما در این مرکز سعی داریم با تربیت تخصصی افراد گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برداریم.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا اجازه فعالیت در بخش حضوری را از ما گرفت، اما در 17 ماه گذشته فعالیت‌ها به طور جدی در فضای مجازی انجام شد، اضافه کرد: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان به این بیماری امید است کلاس ترم تابستان به صورت حضوری برگزار شود.

شیخی زمان آغاز ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌های این مؤسسه قرآنی را فردا، 30 خرداد ماه اعلام کرد و گفت: این مؤسسه آمادگی دارد در رشته‌های مختلف که مورد توجه عموم شهروندان است کلاس‌های آموزشی برگزار کند. در حال حاضر قرآن‌آموزان در رشته‌های مختلف صوت و لحن، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی مشغول فراگیری هستند که پس از گذشت 5 سال تعدادی از حافظان که دانش‌آموز هستند موفق به حفظ 14 جزء با ترجمه شدند.

وی لزوم ورود خانواده‌ها به حوزه قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: متأسفانه تمایل کافی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی قرآنی وجود ندارد و این بی‌رغبتی بین مردم بیشتر است. همه ما مدیران و متولیان امر قرآن وظیفه داریم تا احساس نیاز را بین دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد کنیم.

مدیر مؤسسه اختران قرآنی اراک اظهار کرد: اوقات فراغت نوجوانان به دلیل سرگرم بودن با فضای مجازی کاسته شده است و خانواده‌ها از این امر به راحتی می‌گذرند. فضای مجازی، فضایی مؤثر در پرداختن به امور فرهنگی و قرآنی است، اما متأسفانه از این امر بهره کافی برده نمی‌شود. نیاز است آموزش استفاده از فضای مجازی به والدین و فرزندان آنان داده شود. برخی نوجوان در فضای مجازی رها هستند و محدودیتی برای استفاده ندارند.

شیخی شرایط اقتصادی نامناسب برخی خانواده‌ها را عاملی برای عدم حضور نوجوان در کلاس‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: شایسته نیست کودکی به دلیل ضعف مالی از آموزش قرآن باز بماند. همه ما موظف هستیم با استفاده از ظرفیت مردمی و خیرین این افراد را در مؤسسات پذیرش کرده و تمهیدات لازم را بیندیشیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نسیم اختران قرآنی» اراک در پایان با بیان اینکه فضاسازی متناسب با سن قرآن‌آموزان در مؤسسات قرآنی مورد توجه قرار گیرد، افزود: آموزش قرآن در مناطق آسیب‌پذیر و روستاها بسیار ضروری است.

انتهای پیام
captcha