رشد 20 برابری بودجه جشنواره قرآنی کمیته امداد
کد خبر: 3979143
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
سیدمرتضی بختیاری بیان کرد:

رشد 20 برابری بودجه جشنواره قرآنی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی باران وحی به حضور 15 هزار اثر در این جشنواره اشاره و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در کشور خبری از فسادهای میلیاردی در حوزه اقتصاد نباشد باید انس با قرآن را در جامعه گسترش دهیم.

رشد 20 برابری بودجه جشنواره قرآنی کمیته امداد / حضور 15 هزار اثر در

به ‌گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از خادمان، فعالان قرآنی و برگزیدگان جشنواره باران وحی کمیته امداد صبح امروز، ۳۱ خردادماه با حضور‌ جمعی از مدیران این نهاد و نیز چهره‌های قرآنی کشورمان به صورت حضوری و‌ پخش زنده از بستر آپارات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم‌ و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی یکی از قاریان ممتاز استان کرمانشاه، صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش شد. در ادامه حجت‌الاسلام علی ‌جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد به بیان سخنانی پرداخت.

جعفری گفت: سال قبل، سال قرآنی پربرکتی برای مجموعه کمیته امداد بود و از چالش کرونا یک فرصت قرآنی برای ما ایجاد شد تا بتوانیم جشنواره قرآنی باران وحی را به صورت‌ گسترده و‌ ویژه اجرا کنیم.

وی با اشاره به حضور ۱۵ هزار اثر‌ در جشنواره باران وحی افزود: پس از پایان این جشنواره اختتامیه آن با همکاری معاونت استان‌های سازمان صدا و سیما و به صورت زنده از شبکه شما در سطح ملی پخش شد.



جعفری با اشاره به حضور هزار مربی قرآن در این مجموعه تصریح کرد: علاوه بر جشنواره باران وحی، برنامه‌های دیگری برای کارکنان و‌ مربیان قرآن کمیته امداد تدارک دیده شد که از‌ جمله آنها برنامه‌های آموزشی بود، این برنامه‌ها نیز با استقبال خوبی در سراسر کشور مواجه شد.

رشد 20 برابری بودجه جشنواره قرآنی کمیته امداد / حضور 15 هزار اثر در

معاون فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر اینکه بودجه جشنواره قرآنی کمیته امداد ۲۰ برابر شده است، بیان کرد: در این جشنواره نزدیک به هفت میلیارد تومان میزان جایزه نفرات برگزیده بود. همچنین مناسب است از تلاش‌های معاون فرهنگی سابق کمیته امداد که انگیزه بالایی در اجرای برنامه‌های قرآنی داشت، به صورت ویژه قدردانی کنم.

در ادامه «محمد‌طاها کلاه‌درازی» از نیشابور، خردسال‌ترین‌ حافظ کل قرآن ‌‌خانواده کمیته امداد و‌ «نیکان فتحی» از مازندران که هر دو از برگزیدگان جشنواره باران وحی بوده‌اند به اجرای برنامه پرداختند و پس از آن به سؤالات سیدوحید مرتضوی، مجری مراسم در مورد نحوه حفظ قرآن و ... پاسخ دادند.

رشد 20 برابری بودجه جشنواره قرآنی کمیته امداد / حضور 15 هزار اثر در

در بخش دیگری از این مراسم «نازنین‌رقیه خالصی» از استان یزد و «ماندانا خالقی» از برگزیدگان رشته مفاهیم جشنواره باران وحی به بیان مفاهیم سوره‌های مبارکه حمد و ناس پرداختند و پس از آن «علیرضا خدابخشی» و «زهرا محمدی» دو‌ حافظ نابینای کل قرآن کریم به سوالاتی در مورد حفظ قرآن و شرایط و‌ وضعیت حافظ قرآن شدن خود صحبت کنند.

خدابخشی دانشجوی رشته ادبیات عرب دانشگاه تهران با رتبه ۱۱۵۴ است، وی‌ بزرگ‌ترین آرزوی خود را بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) به دست آوردن بینایی عنوان کرد. محمدی هم با بیان اینکه سواد خواندن خط بریل را ندارد و بر همین اساس به عنوان یک بی‌سواد و فقط با شنیدن صوت استاد شهریار پرهیزکار حافظ قرآن شده است، از آرزوی خود که دیدن خط قرآن است، سخن گفت.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم «سیدجواد حسینی»، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و پس از آن ارتباط تصویری ویدئوکنفرانسی با استان گلستان برقرار شد تا از تلاش‌های «حاج آخوند مشرقی» از علمای اهل سنت استان گلستان که زحمات زیادی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان کشیده‌ است، تقدیر شود.

در این بخش عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در سخنان کوتاهی گفت: استان گلستان رتبه پنجم جشنواره باران وحی را کسب کرده است، از این استان حدود ۷۷۰ اثر به جشنواره ارسال شد که از بین آنها ۱۲ اثر در سطح کشوری برگزیده شد. امیدوارم بتوانیم در سال آینده و در ادوار بعدی این جشنواره حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

در ادامه حاج‌آخوند مشرقی، از علمای اهل سنت استان گلستان نیز به بیان سخنانی کوتاهی پرداخت. وی با اشاره به اینکه کمیته امداد یک‌ نهاد جهادی و یاور مستمندان و بی‌پناهان بوده است، گفت: امروز در بحث آسیب‌های اجتماعی مباحث زیادی مطرح شده است، اما چاره کار و راه‌حل درمان این آسیب‌ها پرداختن به قرآن کریم است.

وی افزود: خوشبختانه کمیته امداد چنین موضوعی را در دستور کار قرار داده است و این جای تقدیر دارد و ‌به نمایندگی از جامعه اهل سنت خصوصاً قوم‌ ترکمن صحرا بابت این تلاش‌ها قدردانی می‌کنم.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم «یسنا موجبی» از اردبیل، «نسا دستوری‌زاده» از پاکدشت و «فائزه رعیت‌زاده» از استان قم سه نفر از برگزیدگان جشنواره باران ‌وحی در رشته‌های قصه‌گویی و شعر قرآنی به اجرای برنامه پرداختند و پس از آن «سالار اکبرزاده» از استان اردبیل که برگزیده رشته مداحی جشنواره باران وحی بوده است به اجرای برنامه پرداخت.

در بخش دیگری از این‌ مراسم سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد به بیان سخنانی پرداخت. وی‌ در ابتدای صحبت‌های خود به روایتی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و‌ گفت: زهد ۱۰ درجه دارد اعلی‌ترین درجه زهد، پایین‌ترین درجه تقوا هست، اعلی‌ترین درجه تقوا پایین‌ترین درجه یقین هست و بالاترین‌ درجه یقین نیز پایین‌ترین درجه رضا هست.

وی با اشاره به اینکه آخرین جمله‌ای‌ که امام‌حسین(ع) در روز عاشورا بیان فرمود جمله «الهی رضا برضائك» بوده است، گفت: در پاسخ به اینکه مقام «رضا» از کجا می‌آید، به انس با قرآن اشاره شده است، انس با قرآن باید بیش از این در جامعه رواج داده شود و تلاش‌ها در این زمینه نیز بیشتر شود.

بختیاری با اشاره به اینکه امروز پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) انتظار پیاده‌سازی قرآن در زندگی را از ما دارند، بیان کرد:‌ اگر می‌خواهیم زندگی ما رنگ خدایی بگیرد، اگر می‌خواهیم دیگر شاهد غیبت، بی‌عدالتی و بسیاری موارد دیگر از این دست نباشیم، اگر می‌خواهیم فساد‌های میلیاردی اقتصادی نداشته باشیم، باید انس با قرآن را بیشش از پیش رواج دهیم.

رئیس کمیته امداد از تمامی معاونت‌های فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور که اهتمام به برگزاری جشنواره باران وحی داشته‌اند قدردانی کرد و گفت:‌ در این جشنواره بیش از ۱۵ هزار اثر دریافت شد که نشان می‌دهد، استقبال خوبی از آن شده است. اولین ‌وظیفه ما در کمیته امداد این است که جامعه هدف ما احساس نکند، یتیم است و امیدوارم در اجرایی شدن این وظیفه موفق باشیم، ضمن اینکه برای این افراد باید ظرفیت‌های بیشتری از فعالیت‌های قرآنی را به خدمت بگیریم.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش پایانی این مراسم که بیش از دو ساعت به طول انجامید از مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سیدفخرالدین اسماعیلی،‌ مدیرکل دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سیدجواد حسینی، ‌قاری بین‌المللی کشورمان با اهدای لوح یادبود، تقدیر و ‌پس از آن از داوران، مربیان و‌ برگزیدگان جشنواره باران وحی در بخش‌ها و رشته‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha