وجود پیوند ناگسستنی بین اصحاب رسانه با دستگاه قضا
کد خبر: 3979189
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

وجود پیوند ناگسستنی بین اصحاب رسانه با دستگاه قضا

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به دغدغه‌های مشترک بین دستگاه قضایی با اهالی رسانه، اظهار کرد: بین رسانه دستگاه قضایی پیوند ناگسستنی وجود دارد که این پیوند می‌تواند منتج به اتفاقات خوب باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ربیع‌الله قربانی، دادستان عمومی و انقلاب اراک، امروز، 31 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه برخی دغدغه‌ها بین دستگاه قضا و رسانه مشترک است از رفع ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، قانون‌مداری و قانونمندی، فسادستیزی و مبارزه با فساد، حفظ و ارتقای امنیت ملی، حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی، ایجاد نفرت عمومی نسبت به جرم و جنایت عمومی، امیدآفرینی و اعتمادبخشی برای مردم و عدالت اجتماعی به‌عنوان دغدغه‌های مشترک یاد کرد و گفت: بین رسانه  دستگاه قضایی پیوند ناگسستنی وجود دارد که این پیوند می‌تواند منتج به اتفاقات خوب باشد.

وی با اشاره به اینکه عدالت برای مردم باید ملموس باشد، بیان کرد: وقتی عدالت برای مردم قابل لمس باشد، مظلوم در هر طبقه اجتماعی که باشد پناهگاهی برای تظلم‌خواهی او وجود دارد. برخورد با فساد و کمک به مردم انقلابی در دستور کار دادسراهای استان مرکزی است تا رضایت‌مندی مردم بیش از پیش حاصل شود.

قربانی افزود: پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه‌های مختلف یکی از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار دادستانی استان قرار دارد، در این راستا عوامل ایجاد این جرائم در حال بررسی است و سیاست های مرتبط با جرائم احصا و سیاست‌های قابل اجرا با همکاری دستگاه‌های مرتبط اجرا شود.

وی اضافه کرد: در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی، یکی از مقوله‌های مهم مربوط به انفال و اموال عمومی حوزه حیط زیست است. در تأمین حقوق عامه برخوردهای کیفری و رسیدگی‌های کیفری و مطالبه‌گری حوزه دادسرا در بحث اعلام هشدار، اطلاع و مطالبه‌گری از محیط‌زیست در دستور کار قرار دارد.

قربانی انتخابات استان را یکی از امن‌ترین انتخابات کشور دانست و اظهار کرد: در راستای انتخابات، دادگستری استان مرکزی قبل، حین و بعد از انتخابات در ارتباط با امنیت عمومی و سلامت انتخابات از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضایی استفاده کرده که یک بخش توجیه کاندیداها نسبت به بایدها و نبایدهای قانونی و رعایت اصول رقابت سیاسی بود. به نظر بنده با توجه به مشاهدات سایر استان‌ها، وضعیت در استان مرکزی بهتر از گذشته بوده است.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت ماینرها نیز گفت: برخورد با فعالیت ماینرها همچنان در دستور کار قرار دارد که از ظرفیت سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نیز در این خصوص استفاده می‌شود. همچنین از سال ۹۹ در راستای ساخت و سازهای غیرمجاز سیاست‌های خوبی اعمال شده است. برای مقابله با جرم باید نفرت عمومی نسبت به آن ناهنجاری ایجاد شود و مردم نیز با دستگاه قضا در خصوص آسیب به بیت‌المال و ساخت و سازهای غیرمجاز همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha