تربیت قاضی تراز انقلاب اسلامی؛ اولویت دستگاه قضایی
کد خبر: 3979372
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

تربیت قاضی تراز انقلاب اسلامی؛ اولویت دستگاه قضایی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تربیت قاضی تراز انقلاب اسلامی اولویت دستگاه قضایی است، صبر و استقامت باید در این مجموعه مورد تأکید باشد و ضروری است خانواده بزرگ دادگستری در راستای مبانی انقلاب و اسلام عمل کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، اول تیر ماه در دیدار با شورا قضایی استان که به منظور بزرگداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اعضا و کارکنان دادگستری استان را به حفظ امانتداری توصیه کرد و افزود: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی، امانتی ارزشمند و ابزاری برای خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است که باید از این فرصت در راستای پیشرفت جامعه و تقویت منافع مردم استفاده کرد.

وی ضرورت داشتن اراده‌های قوی و همت‌های پولادین در مسئولیت‌ها برای تحقق ارزش‌های نظام را مورد تأکید قرار داد و گفت: اخلاص در کار بسیار بااهمیت است و انجام مسئولیت‌ها باید بدان توجه کرد. در شرایط فعلی بسیج عمومی و وحدت همه‌جانبه تنها راهی که می‌تواند انقلاب را از پیچ حساس و سرنوشت‌ساز عبور دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به مجموعه دادگستریف تصریح کرد: قضات بر اساس تحقیق و بررسی دقیق شرعی حکم صادر کنند. چراکه سهل‌انگاری در صدور احکام مسئله قابل جبرانی نیست و آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد. قضات در انجام امور نیت خود را الهی کرده و رضایت پروردگار را مدنظر قرار دهند.

این مقام مسئول پیشگیری را امری مهم و ضروری تلقی کرد و ادامه داد: پیشگیری در هر مسئله‌ای مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ کرد. پیشگیری در کاهش جرائم، فساد و برخی جنایت‌ها همچون نفوذ قابل اجراست و اولویت کار باید شناسایی سرشبکه‌های اصلی باشد.

وی با تأکید براینکه محور و اولویت کار دستگاه قضایی پیشگیری است، بیان کرد: پیشگیری زمینه بروز تهدیدها و آسیب‌ها را کاهش داده و باعث می‌شود نوجوانان و جوانان از گرفتاری در مشکلات اجتماعی در امان باشند. ضروری است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مجموعه قضایی را با تعامل و هم‌افزایی حمایت کنند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه اگر نظارت به معنای واقعی اجرایی شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود، اضافه کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی درست به مردم مورد تأکید دادگستری باشد. برای ارتقای سطح علمی و قضایی مردم می‌توان از ظرفیت مساجد استفاده کرد.

امام جمعه اراک اظهار کرد: از سرمایه‌گذاری روی آموزش دانش‌آموزان در راستای همراهی با دستگاه قضایی نباید غفلت کرد. این نوجوانان قادرند در آینده مدیران لایق دستگاه قضایی و فرهنگ‌سازانی شایسته برای اداره امور کشور به دور از هرگونه فساد باشند. بی‌تردید دستگاه قضا تحقق سلامت حقوقی جامعه را عهده‌دارست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت قاضی تراز انقلاب اسلامی اولویت دستگاه قضایی است، افزود: صبر و استقامت باید در این مجموعه مورد تأکید باشد و ضروری است خانواده بزرگ دادگستری در راستای مبانی انقلاب و اسلام عمل کند.

انتهای پیام
captcha