درخواست سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3979436
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

درخواست سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی

جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد مالزی از سه کشور اسلامی اندونزی، مالزی و برونئی خواستند در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، سازمان‌های غیردولتی مالزی از کشورهای مسلمان در آسه آن خواستند تا در برابر اسرائیل ایستادگی کنند. به گفته آنها هیچ سوء تفاهمی در مورد جنایات اسرائیل در فلسطین وجود ندارد زیرا اسرائیل یک رژیم نامشروع است.

این سازمان‌های غیردولتی مالزی از اندونزی، مالزی و برونئی دارالسلام خواسته‌اند تا مواضع خود در مورد مسائل فلسطین را ثابت نگه دارند.

این فراخوان از سوی شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی (MAPIM)، مسجد جهانی برای دفاع از الاقصی (MANAR)، دبیرخانه انجمن دانشمندان منطقه‌ای آسیا (SHURA) و دبیرخانه فلسطین مالزی به صورت مشترک صادر شد.

در این بیانیه آنها اعلام کردند: ما اصرار داریم كه دولت‌های سه كشور اسلامی در منطقه نباید به هیچ وجه با رژیم صهیونیستی اسرائیل مصالحه كنند. سخنان مقامات اسرائیل مبنی بر اینکه می‌خواهند با مالزی، اندونزی و برونئی رابطه برقرار کنند، نشانه این است که این رژیم غیرقانونی در حال تدوین دستور کار ویژه برای سه کشور اسلامی منطقه است.

آنها تأكید كردند هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد که بتوان با اسرائیل انجام داد. اسرائیل باید منحل شود، سرزمین فلسطین باید آزاد شود. این تنها راه حل است.

در این بیانیه احتمال استفاده از سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سایر کشورهای عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) مانند ویتنام، تایلند، میانمار و فیلیپین برای انجام عملیات جاسوسی در منطقه داده شده است.

در این بیانیه آمده است: تلاش‌های اسرائیل برای ایجاد روابط با دولت‌های کشورهای اسلامی همیشه تحت نظارت خواهد بود. ما هرگونه تلاش برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را به شدت رد می‌کنیم.

ساگی کارنی، سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور، در مصاحبه اخیر خود با جورزالم پست اعلام کرد که اسرائیل آماده برقراری ارتباط با سه کشور مسلمان در جنوب شرقی آسیا است؛ هر چند این کشورها حملات اسرائیل به نوار غزه را در ماه گذشته محکوم کردند. وی گفت: ما مایل به صحبت هستیم. ما مایل به ملاقات هستیم و تا آنجا که به ما مربوط است در باز است. فکر نمی‌کنم پیدا کردن ما خیلی سخت باشد.

در سال 2017 ، هفت هیئت مسلمان از اندونزی با رئیس رژیم صهیونیستی ریوون ریولین در محل اقامت رسمی او در قدس دیدار کردند. در سال 2018، یحیی چولیل استاكوف از نهضة العلما، بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی، با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وقت اسرائیل دیدار و در مورد روند صلح فلسطین و اسرائیل گفت‌و‌گو كرد. یحیی که همچنین عضو شورای مشورتی رئیس‌جمهور اندونزی جوکو ویدودو بود، از 10تا 14 ژوئن به مدت چهار روز از اسرائیل دیدار کرد.

وی تأکید کرد که سفر وی به اسرائیل برای دیدار با نتانیاهو نبوده بلکه برای شرکت در یک مجمع جهانی بوده که از سوی کمیته یهودیان آمریکا برگزار شده بود. رئیس‌جمهور ویدودو همچنین تصریح کرد که سفر یحیی بخشی از دیپلماسی دولت اندونزی نبوده است.

انتهای پیام
captcha