پایان دوره بهاره کلاس‌های آموزش زبان فارسی در لاهور
کد خبر: 3980577
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

پایان دوره بهاره کلاس‌های آموزش زبان فارسی در لاهور

مراسم اختتامیه دوره مقدماتی و پیشرفته نوبت بهاره یادگیری زبان فارسی، عصر روز یکشنبه 6 تیرماه با حضور جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، استادان فارسی و فارسی آموزان در محل خانه فرهنگ ایران در شهر لاهور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خانه فرهنگ ایران در لاهور، جعفر روناس وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور در این نشست صمیمانه از تلاش پیگیر و مستمر فارسی آموزان دوره های مختلف که با جدیت، علاقه دوره بهاره را با موفقیت پشت سر گذاشتند تمجید و تشکر کرد.

وی به فارسی آموزان توصیه کرد: یاد گیری زبان هر کشور می تواند نقش مهمی در آشنایی با فرهنگ و تمدن آن کشور داشته باشد. با توجه به این واقعیت یادگیری بهتر زبان و ادبیات فارسی نقشی کلیدی در آگاهی و شناخت از فرهنگ غنی، تاریخ باشکوه و تمدن بزرگ ایران اسلامی ایفا می کند.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور همچنین از علاقمندان به زبان فارسی خواست به مطالعات در حوزه فرهنگ و ادبیات ایران بپردازند و قرار شد متون ساده زبان فارسی ادیبان و شخصیت های تاریخی ایران در اختیار فارسی آموزان قرار گیرد.

سپس اساتید زبان فارسی گزارشی از روند برگزاری کلاس های مقدماتی و پیشرفته را ارائه داده، مزایا و کمبودهای ناشی از برگزاری کلاس های مجازی و حضوری را مورد سنجش و ارزیایی قرار دادند.

در ادامه این نشست هر چند بیشتر فارسی آموزان از نحوه تدریس و برگزاری کلاس های فارسی رضایت داشتند اما برخی فارسی آموزان  به چالش ها و مشکلات ناشی از برگزاری کلاس های مجازی پرداخته و در ادامه، برگزاری کلاس های حضوری در دوره بعدی در محل خانه فرهنگ را مورد تأکید قرار دادند.

در پایان مسئول خانه فرهنگ کشورمان پس از شنیدن پیشنهادها و ارزیابی ها از سوی استادان و فارسی آموزان گفت: در صورت بهتر شدن شرایط وضعیت کرونایی و با رفع محدودیت ها  از سوی دولت محلی ایالت پنجاب و دولت مرکزی پاکستان، برگزاری کلاس های حضوری امکان سنجی می شود. 

انتهای پیام
captcha