پیام رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت روز قلم
کد خبر: 3981975
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

پیام رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت روز قلم

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پیامی با گرامیداشت روز قلم گفت: پیوند زیبای قلم با عرصه عدالت، بنای ماندگاری حکومت‌ها را مستحکم می‌سازد.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت 14 تیر‌ماه و روز قلم پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»

نون، سوگند به قلم و آنچه مى‌‏نويسند (سوره مبارکه قلم آیه ۱).

طلیعه چهاردهم تیرماه را با قلم پیوندی ناگسستنی است، همانگونه که اندیشه را با قلم پیوندی است بسیار محکم که می‌تواند شور و آزادگی را در دل‌‏ها تابانده و آدمی را از رموز هستی و راه‌های رهایی از ظلمت آگاهی دهد.

روز قلم، فرصت پاسداشت اندیشه‌هایی است که در جوهر قلم بر جان زمان نقش جاودانگی می‌زنند تا آیندگان بدانند که این سرزمین را پیشینه‌ای است بس سترگ تا قدردان باشند و به فرداهای روشن این سرزمین امیدوار.

سوگند آفریدگار هستی بر قلم و نوای اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ » الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ» عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ صحه ای بر قداست قلم و حرمت اندیشه صوابی است که در جان قلم سعادت می‌آفریند.

از دیگر سو، اندیشه‌های ناصوابی که جان قلم را به سخره می‌گیرند؛ در هیچ جای تاریخ و زمان ماندگار نخواهد بود و به حرمت اندیشه‌های پاک در ورای قلم است که جسم بی جان قلم، جان می‌آفریند و به زیباترین شکل ممکن در وادی آفرینش نقش‌آفرینی می‌کند.

پیوند زیبای قلم با عرصه عدالت نیز خالق لحظه‌های زیبایی از جاودانگی قلم است که حلاوت عدالت گستری را با دستان قضات و کارکنان شریف دستگاه قضایی در جان جهان جریان داده و بنای ماندگاری حکومت ها را مستحکم می‌سازد.

اینجانب ضمن گرامیداشت 14 تیرماه،  روز قلم را به تمامی قلم به دستان این سرزمین به ویژه  نویسندگان، قضات، شعراء، روزنامه نگاران، خبرنگاران، مؤلفین، ناشرین، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسان و ... تبریک عرض کرده و برای همه تلاش‌گران عرصه آگاهی و اطلاع‌رسانی عمری باعزت، تداوم توفیقات و استمرار توفیق آگاهی‌بخشی به انسان‌ها را مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha