انتصاب حجت‌الاسلام اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه؛ اقدامی در جهت تأمین منافع عمومی
کد خبر: 3982326
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:

انتصاب حجت‌الاسلام اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه؛ اقدامی در جهت تأمین منافع عمومی

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای به‌عنوان ریاست قوه قضاییه، منافع عمومی جامعه و دستگاه قضایی و همچنین پیشرفت این دستگاه عدالت گستر را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای آموزشی دادگستری کل استان کرمان گفت: انتصاب حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و معرفی حجت الاسلام اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه به عنوان نیرویی از درون دستگاه قضایی، یقینا منافع عمومی جامعه و دستگاه قضایی و پیشرفت این دستگاه عدالت گستر را در پی خواهد داشت.

موحد افزود: شناخت عمیق، دقیق و کاربردی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای از دستگاه قضایی، بارقه امیدی در این دستگاه و اقدامی مبارک است و می‌تواند زمینه پیشرفت قوه قضاییه را فراهم آورد.

وی با اشاره به این مطلب که شخصیت حجت‌الاسلام اژه‌ای برای همه جامعه شناخته شده است، تاکید کرد: قاطعیت در کار، پیگیر بودن، بررسی دقیق کارکرد قضات و عملکرد شعب، دقت نظر در آمار مربوط به عملکرد استان‌ها و شناخت دقیق ظرفیت‌ها و خلأهای عملکردی استان‌ها از جمله ویژگی‌های ریاست جدید قوه قضاییه به شمار می‌رود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره بر این مطلب که کارها باید بر مبنای حرکت جمعی در دستگاه قضایی دنبال شود، اظهار داشت: بر مبنای فردگرایی نمی‌توان کارها را به سرانجام رساند و در این رابطه باید از تمامی ظرفیت‌های در اختیار دادگستری استفاده شود.

موحد با تاکید بر این مطلب که اگر اعتقاد به کار جهادی با انگیزه نداشته باشیم، موفق نخواهیم بود، گفت: استان کرمان همواره برنامه محور حرکت می‌کرده است و برنامه‌ها در بسیاری از زمینه‌ها به خوبی پیش رفته است.

وی بیان کرد: در حوزه توسعه فضای فیزیکی در استان کرمان کارهای خوبی انجام شده و نمونه‌ای از این اقدامات در راه اندازی 5 مجتمع قضایی تخصصی قابل مشاهده است.

موحد با اشاره به این مطلب که در حوزه‌های سلامت، فرهنگی و ورزشی نیز کارهای خوبی در استان کرمان انجام شده است، گفت: استان کرمان باید در حوزه‌های فناوری اطلاعات و اتقان آراء گام‌های اساسی‌تری بردارد زیرا در گذشته در این شاخص‌ها نیز سرآمد کشوری بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان و قضات در مجموعه قضایی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد کم کاری و اهمال تعداد معدودی از افراد و کارکنان، بر عملکرد کلی مجموعه تاثیرگذاشته و  اقدامات انجام شده را کمرنگ جلوه دهد.

موحد یادآور شد: یکی از شاخص‌های مهم عملکردی میزان نقض آرای بدوی در دادگاه‌های تجدیدنظر است و در سال جاری باید به این شاخص توجه ویژه‌ای صورت گیرد و موضوعاتی که بیشترین نقض آرا را دارند، شناسایی شده و دوره‌های آموزشی مرتبط برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی اظهار کرد: براساس نیازسنجی‌های آموزشی انجام شده لازم است که بازدیدهای آموزشی، دوره‌های آموزشی، تدوین جزوه‌ها و مبانی آموزشی و نشست‌های تخصصی به منظور افزایش اتقان آرای قضایی انجام شود.

انتهای پیام
captcha