جهاد خیرین هم‌نمک در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3983204
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

جهاد خیرین هم‌نمک در سیستان و بلوچستان

خیریه متوسلین به امام رضا(ع) با ارسال 15 هزار قلم مواد بهداشتی و آب هم‌اینک در کنار مردم استان سیستان و بلوچستان بوده و در حال تهیه و ارائه طرح‌های رفع دائمی محرومیت در این منطقه است.

جهاد خیرین هم‌نمک در سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا، مناطق محروم کشورمان به ویژه استان سیستان و بلوچستان از جمله جازموریان از چند سال پیش یکی از مناطق هدف مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در اجرای طرح هم‌نمک بود. در این طرح به کمک خیران اقلام مورد نیاز و متناسب با شرایط استان سیستان و بلوچستان تهیه و سپس داوطلبان طرح هم نمک با حضور در این مناطق به توزیع اقلام مورد نیاز مردم می‌پردازند.

قبل از شیوع کرونا مواد غذایی، وسایل کمک آموزشی، وسایل مدرسه، ویلچر و سایر نیازهای مردم منطقه رصد و برای آنها تهیه می‌شد اما با شیوع کرونا و به دعوت جمعیت هلال احمر کشورمان، هم‌نمک به گروه خیرینی پیوست که در کنار بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی نیز برای مردم سیستان و بلوچستان تهیه می‌کند.

اکنون با اوج‌گیری کرونا و در کنار آن خشکسالی بسیار نگران کننده و کمبود آب در این منطقه خیرین هم‌نمک، در حال تهیه و ارسال آب و اقلام بهداشتی به سیستان و بلوچستان هستند و با حضور در کنار مردم این منطقه تلاش دارند به آنها در عبور از دو بحران پیش رو کمک کنند.

محمدرضا مشهدی، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) به همراه گروهی از خیرین و فعالان این خیریه در استان سیستان و بلوچستان حضور داشته و از نزدیک در حال بررسی نحوه کمک رسانی به مردم هستند. در این سفر بیش از 15 هزار قلم محصولات بهداشتی و کمک معیشتی برای مردم این منطقه ارسال شده است. همچنین قرار است طرح اطعام غدیر که همه ساله خیریه متوسلین به امام رضا(ع) آن را انجام می‌دهد، این بار به صورت گسترده‌تر در سیستان و بلوچستان انجام شود.  

جهاد خیرین هم‌نمک در سیستان و بلوچستان

هم‌نمک قبل از این بحران نیز در سایر بحران‌ها مانند سیل و زلزله حضور فعال داشته است. بر اساس این تجارب و با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه در مدیریت بحران و بازسازی مناطق آسیب‌دیده، مدیران ارشد استان سیستان و بلوچستان از هم‌نمک دعوت کرده‌اند برای ارائه راهکارها و ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی برای رفع مشکلات مردم مظلوم سیستان و بلوچستان همکاری‌های نزدیکی صورت گیرد.

برای تحقق این هدف مدیر طرح هم‌نمک با مدیران این استان از جمله عبادی، مدیر کل استان سیستان و بلوچستان، حسن‌زاده، مدیرکل مشارکت‌های استان و اقبالی، مدیر کل جمعیت هلال احمر استان دیدار کرده است. مسئولان این استان در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هم‌نمک، این مجموعه را پیشرو در خدمت به مردم عنوان کرده و آرزوی توفیق بیش از پیش را برای خیرین این مجموعه داشته‌اند.

جهاد خیرین هم‌نمک در سیستان و بلوچستان

در این دیدار مدیر طرح هم نمک این قول را به مقامات استانی داد که تا ۴۸ ساعت بعد از انعقاد تفاهم نامه این مؤسسه با تمام ظرفیت در تمام بخش‌ها وارد میدان فعالیت شود که بخشی از این فعالیت‌ها کمک به رفع دائمی مشکلات، اشتغال زایی و رفع عوامل محرومیت در این استان است.

هم‌نمک در ادامه برای خدمت به خانواده‌های بی‌بضاعت به سمت خاش خواهد‌ رفت.

جهاد خیرین هم‌نمک در سیستان و بلوچستان

انتهای پیام
captcha