حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان مراکز افق برای احیای موقوفات + فیلم
کد خبر: 3984822
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان مراکز افق برای احیای موقوفات + فیلم

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه، گفت: مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی، فرهنگی در اماکن متبرکه استان اردبیل راه‌اندازی شده و از طرح‌های دانش‌بنیان برای احیای موقوفات حمایت می‌کنیم.

از طرح‌های دانش‌بنیان مراکز افق برای احیای موقوفات حمایت می‌کنیمرضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به رسالت سازمان اوقاف در کشور اظهار کرد: محور فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه، بقاع متبرکه، اماکن مذهبی، موقوفات و بحث قرآنی است که خوشبختانه جایگاه مذهبی استان اردبیل با وجود بقاع متبرک بالا بوده به طوری که در سال‌های اخیرمیزبان مسابقات بزرگ قرآن و عترت بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه، گفت: مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی، فرهنگی در اماکن متبرکه استان اردبیل راه‌اندازی شده و از طرح‌های دانش‌بنیان رای احیای موقوفات حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موقوفات کشور به حدی است که اگر به درستی ساماندهی و بهره‌برداری شوند، کشور را اداره می‌کند، تصریح کرد: احیای موقوفات بسیاری از ضعف‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه را ترمیم می‌کند.

معممی مقدم، اظهار کرد: مهمترین ماموریت سازمان اوقاف حفظ عین موقوفات و توسعه فرهنگ وقف است، سازمان اوقاف می‌تواند نقش سازمان اقتصادی اسلام را در جامعه ایفا کند و تجلی عینی سازمان اقتصادی اسلام برای مردم باشد.

وی افزود: قطعا حضور فعالان قرآنی در اماکن با هرنوع مکتب و مذهبی تاثیر عملی در ترویج فرهنگ اسلامی داشته و سیاست دیگر اوقاف تقویت شاخص بهره‌وری و درآمدزایی موقوفات بوده که این مهم باحضور خیرین استانی تقویت خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه، بیان کرد: در همین راستا مراکز افق در قالب مراکز اجتماعی، فرهنگی در اماکن متبرکه راه‌اندازی شده که منبع درآمد این مراکز  از محل کمک‌های خیرین و موقوفات بوده که در همان منطقه بین محرومین با حفظ کرامت توزیع می‌شود.

معممی مقدم، خاطرنشان کرد: از منابع افق در بحث اشتغال جوانان، آزادی زندانیان، جهیزیه نیز استفاده می‌شود، درخصوص بهره وری موقوفات همچنین طرح‌هایی را شروع کردیم که دراین راستا با توجه به اقلیم جغرافیایی استان اردبیل، با محوریت امامزادگان و در مجاورت بقعه متبرکه در نظر داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اقلیم استان اردبیل از محل درآمد موقوفات در دستور کار اوقاف تولید محصولات کشاورزی، دامی و گیاهان دارویی در دست اجرا است تا بتوان ضمن کمک به توسعه اقتصادی استان به سمت کسب درآمد حرکت کرد تا افزایش بهره‌وری در موقوفات محقق شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه، تاکید کرد: با درآمد موقوفات می‌توانیم علاوه برایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز  ایفا کرد.

انتهای پیام
captcha