نگاهی متفاوت به بحران خاموش جمعیت در ایران
کد خبر: 3984923
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
در فرهنگسرای سرو بررسی می‌شود؛

نگاهی متفاوت به بحران خاموش جمعیت در ایران

فرهنگسرای سرو در نهمین وبینار آموزشی خود سراغ بحران جمعیت رفته و پیامدها و راهکارهای آن را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، موضوع جمعیت تبدیل به یکی از موضوعات بحرانی در سال‌های اخیر شده است. کاهش زادآوری که منجر به کاهش جمعیت و حرکت به سمت پیری می‌شود، بارها از سوی کارشناسان مورد بحث قرار گرفته و هشدارهای زیادی در این زمینه داده شده است. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات و سخنرانی‌های خود در سال‌های اخیر بارها نسبت به موضوع جمعیت ابراز نگرانی کرده و از مسئولان امر درخواست پیگیری و حل این بحران را داشتند.

فرهنگسرای سرو در نهمین وبینار آموزشی خود به موضوع بحران جمعیت پرداخته و ابعاد مختلف آن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. در این وبینار آموزشی که با موضوع «بحران خاموش جمعیت در ایران، علل، پیامدها و راهکارها» است، صالح قاسمی، نویسنده و پژوهشگر حوزه مطالعات راهبردی سخنرانی می‌کند.

از جمله موضوعاتی که در این وبینار مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌توان به روند سقوط نرخ باروری در ایران، روند سالخوردگی جمعیت، تغییرات میانگین سن ازدواج، بحران جمعیت و... اشاره کرد.

این وبینار روز دوشنبه، 28 تیرماه، ساعت 11 به همت فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای استفاده از این کارگاه می‌توانند از طریق لینک https://online.shahramookht.ir/ch/hijab به این جلسه آنلاین دسترسی داشته باشند.

منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام
captcha