ارائه آموزش‌‌های رایگان مواجهه با مخاطرات برای خانواده‌ها
کد خبر: 3985802
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

ارائه آموزش‌‌های رایگان مواجهه با مخاطرات برای خانواده‌ها

مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی هلال احمر از بارگذاری ده‌ها دوره آموزشی امدادگری و آمادگی در مخاطرات در سایت آموزش‌های همگانی هلال احمر خبر داد و گفت: با دریافت این آموزش‌ها خانواده‌ها خود را در برابر مخاطرات آماده می‌کنند.

آموزش‌ رایگان خانواده‌های ایرانی برای مواجهه با مخاطرات

نواب شمس‌پور، مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی هلال احمر، در گفت‌وگو با ایکنا، از ارائه آموزش‌های همگانی رایگان از سوی جمعیت هلال احمر برای مردم خبر داد و گفت: آموزش‌های همگانی هلال احمر در دو موضوع مهم آمادگی در مخاطرات و کمک‌های اولیه ارائه می‌شود.

وی در خصوص آموزش‌های مربوط به آمادگی در مخاطرات، گفت: آموزش‌های آمادگی در مخاطرات شامل مباحثی است که تلاش دارد خانواده ایرانی را در برابر مخاطرات شایع کشور مثل سیل، زلزله، حوادث جاده‌ای و ... آماده کند. مخاطرات در ایران بسیار زیاد است به همین دلیل هلال احمر 14 مخاطره مهم طبیعی و انسان ساخت را محور آموزش‌های خود قرار داده است.

شمس‌پور اضافه کرد: این دوره‌ها خانواده‌ها را با یک نگاه پیشگیرانه برای کاهش مخاطرات و مواجهه صحیح در هنگام بروز خطر آماده می‌کند. قبلاً این دوره‌ها به صورت حضوری در مراکز جمعیت هلال احمر آموزش داده می‌شد اما اکنون با توجه به شرایط موجود در سایت آموزش عمومی https://learn.khadem.ir/ به صورت آنلاین ارائه می‌شود. افراد پس از طی کردن آموزش آنلاین این دوره‌ها، مدرک معتبر دریافت و برای ادامه آموزش‌های خود می‌توانند دوره‌های حضوری را نیز طی کنند.

مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی هلال احمر ادامه داد: دوره دیگر، کمک‌های اولیه است که 22 ساعت آموزش حضوری از جمله آموزش پانسمان انواع سوختگی‌ها، زخم‌ها، اقدامات اولیه برای شکستگی‌ها، کمک‌های اولیه در صورت سکته افراد، احیای افرادی که دچار ایست قلبی ـ تنفسی شده‌اند و ... را شامل‌ می‌شود. افرادی که فرصت کمی برای حضور در دوره حضوری دارند می‌توانند این دوره را به صورت حضوری و غیر حضوری طی کنند که شامل هشت ساعت تئوری و 15 ساعت حضوری است.

وی از بارگذاری دوره کمک‌های اولیه در سایت https://learn.khadem.ir/ نیز خبر داد و اعلام کرد: بخشی از آموزش‌های کمک‌های اولیه نیز به صورت آموزش مجازی در سایت بارگذاری شده است. یکسری از آموزش‌های هلال احمر نیز برحسب نیاز جامعه ارائه می‌شود، برای مثال آموزش مقابله با کرونا که یک دوره آموزش مجازی بود، قبل از ورود کرونا به ایران ارائه شد. چهار دوره دیگر شامل تغذیه در ایام کرونا، خانواده آماده در کرونا، مراقبت از بیمار کرونایی در منزل و مشکلات گوارشی کرونا بارگذاری شده است و یک دوره نیز که در خصوص مهم‌ترین مباحث مربوط به تزریق واکسن است که به زودی بارگذاری می‌شود.

مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی هلال احمر از ارائه برخی آموزش‌ها به صورت تخصصی و البته رایگان در سایت آموزش‌های همگانی هلال احمر خبر داد و گفت: ایمنی در چهارشنبه سوری، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، غرق شدگی، کمک‌های اولیه در قطع عضو، زلزله، سیل، رانندگی در برف و 15 دوره تخصصی‌تر نیز بر روی سایت بارگذاری شده است که علاقه‌مندان به صورت رایگان می‌توانند این آموزش‌ها را دریافت کنند.  

وی در پایان گفت: دوره‌هایی نیز با پایه داوطلبی مثل آشنایی با جمعیت هلال احمر(صلیب سرخ)، پدافند غیرعامل و ...طراحی شده که به صورت تئوری ارائه شده است. در کنار سایت آموزش‌های همگانی هلال احمر، در صفحه اینستاگرام نیز این آموزش‌ها ارائه و هر هفته یک کیف کمک‌های اولیه به برندگان ارائه می‌شود. در صفحه آپارات نیز حدود 300 کلیپ آموزشی قرار داده شده که همه مرتبط با مباحث آموزشی است.

انتهای پیام
captcha