تعهد نخست‌وزیر کانادا به حمایت از مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی
کد خبر: 3985837
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

تعهد نخست‌وزیر کانادا به حمایت از مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در نخستین همایش ملی مقابله با اسلام‌هراسی در این کشور که دیروز، 31 تیرماه به صورت مجازی برگزار شد، متعهد شد که دولتش به حمایت از مسلمانان و مبارزه با اسلام‌هراسی ادامه خواهد داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المصری الیوم»، جاستین ترودو ضمن محکومیت تنفر علیه مسلمانان، متعهد شد که دولت وی به اقدامات خود برای ریشه‌کن کردن این پدیده ادامه خواهد داد و تأکید کرد که در کانادا جایی برای حملات ناشی از نفرت علیه مسلمانان وجود ندارد.

نخست‌وزیر کانادا گفت: «ما باید برای کانادایی که همه می‌خواهیم ببینیم بجنگیم. جایی که ما تنوع را جشن می‌گیریم، کنار هم می ایستیم و مراقب یکدیگر هستیم».
 
ترودو همچنین بر ضرورت مبارزه با ترویج اطلاعات نادرست در آموزش و اطمینان از احساس امنیت كانادایی‌های مسلمان تأکید کرد و گفت: «ما در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا از مساجد و مراکز اجتماعی حمایت کنیم و خشونت را از جوامع خود دور و مانع از فعالیت گروه‌های راستگرای افراطی شویم».
 
«باردیش چاگر»، وزیر تنوع کانادا و «عمر الغبرا»، وزیر حمل و نقل این کشور که یک سوری‌الاصل است، از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش بودند.

در این رویداد مجازی که جمعی از وزرای دولت و رهبران جامعه مسلمان حضور داشتند، چگونگی مبارزه با افزایش اسلام‌هراسی در کانادا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
این همایش چند هفته پس از حمله عامدانه مردی به یک خانواده مسلمان در شهر «لندن»، واقع در استان «انتاریو» که منجر به کشته‌شدن چهار نفر و زخمی شدن یک کودک شد، برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha