تعداد مراکز نیکوکاری قزوین از ۱۰۰ مرکز گذشت
کد خبر: 3985973
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

تعداد مراکز نیکوکاری قزوین از ۱۰۰ مرکز گذشت

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تاکنون یکصد و ۱۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان و در نقاط مختلف راه اندازی شده که یکی از بهترین مراکز نیکوکاری ما مراکز مستقر در مساجد هستند.

تعداد مراکز نیکوکاری قزوین از ۱۰۰ گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در مراسم آغاز رسمی فعالیت مرکز نیکوکاری پویش مردم حاشیه قزوین در مسجد ولایت بیان کرد: انفاق، احسان و نیکوکاری در میان آحاد مردم وجود دارد ولی مرکز نیکوکاری این تلاش‌ها را منسجم و متحدتر می‌کند.

وی ادامه داد: برکتی که در حضور مردم برای کمک به هم نوعان خودشان وجود دارد بسیار زیاد است و کار برای مردم و به دست مردم راحت تر، عزتمندانه تر و به دور از بروکراسی اداری صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اگر امروز شاهد وجود نیازمندانی در جامعه هستیم ناشی از کوتاهی و قصور برخی از دستگاه‌ها و دوایر دولتی و غیر دولتی است چراکه اگر نظام جامع تأمین اجتماعی اجرا می‌شد، اگر تکانه‌های اقتصادی شدت نمی‌یافت شاهد برخی مسائل و گرفتاری‌ها نبودیم.

وی افزود: در کمیته امداد با توجه به لزوم رسیدگی هرچه بیشتر به نیازمندان، استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی مورد توجه است.

حق گویان اعلام کرد: تاکنون یکصد و ۱۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان و در نقاط مختلف راه اندازی شده که یکی از بهترین مراکز نیکوکاری ما به لحاظ محل تشکیل و فعالیت، مراکز نیکوکاری راه اندازی شده در مساجد است.

وی عنوان کرد: در زمان صدر اسلام نیز مسجد محل رسیدگی به نیازمندان و حل مشکلات و گرفتاری‌های آنها بود و امروز هم باید این سنت نبوی (ص) با جدیت بیشتری اجرا شود.

حق گویان خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری به صورت مردمی اداره می‌شوند و کمیته امداد امام خمینی (ره) با در اختیار قرار دادن برنامه نرم افزاری برای مراکز نیکوکاری، ارتباط همه مراکز نیکوکاری را با هم متصل می‌کند.

وی اظهار کرد: در این برنامه نرم افزاری همه کمک‌های دریافت شده از افراد ثبت و ضبط می‌شود و همچنین کمک‌های ارائه شده به نیازمندان نیز ثبت می‌شود البته این ثبت و ضبط‌ها بر محور کدملی افراد خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: این برنامه مانع از ارائه کمک‌های تکراری به برخی و غفلت از سایر نیازمندان شده و با هدف حفظ کرامت نفس افراد تهیه شده است.

وی یادآور شد: امکان دیگری که در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌گیرد، استفاده از ظرفیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است با استفاده از این امکان، مراکز نیکوکاری با سپرده گذاری می‌توانند به افراد معرفی شده از سوی خودشان در صندوق امداد ولایت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha