ابلاغ ضوابط حفاظتی و معماری ۱۰ اثر ملی - فرهنگی‌ استان مرکزی
کد خبر: 3986069
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

ابلاغ ضوابط حفاظتی و معماری ۱۰ اثر ملی - فرهنگی‌ استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:حریم و ضوابط حفاظتی و معماری و نقشه محدوده عرصه ۱۰ اثر ملی فرهنگی این استان در نامه‌ای از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار مرکزی ابلاغ شد.

به‌ گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان، مدیرکل این اداره، اظهار کرد: حریم و ضوابط حفاظتی و معماری و نقشه محدوده عرصه ۱۰ اثر ملی فرهنگی این استان در نامه‌ای از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار مرکزی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این نامه بر اساس اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث‌ فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع‌ به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی‌ تاریخی «خانه اجلال» واقع در شهرستان تفرش با شماره ثبتی ۳۲۱۷۱  در سال ۹۷ ابلاغ شد.

مرزبان اضافه کرد: محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارتخانه است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: همچنین در این رابطه شرایط حریم و ضوابط حفاظتی و معماری «مقبره سید اسحاق»، «آب‌انبار سید اسحاق» در شهر ساوه، «مجموعه بازار نراق»، «امامزاده شاه یحیی»، «بقعه شاه سلیمان»، «مسجد پایین»،«مسجد جامع نراق»، «آب‌انبار و حسینیه حاج مهدی» و «خانه فاضلین» واقع در شهرستان دلیجان نیز برای اجرا به استاندار مرکزی ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha