شجاعانه خارج شوید + فیلم
کد خبر: 3986077
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

شجاعانه خارج شوید + فیلم

گاهی اوقات دوستان و اقوام، ما را در گروه‌هایی عضو می‌کنند که هیچ سود و فایده‌ای جز اتلاف وقت برایمان ندارد.

شجاعانه خارج شوید + فیلمبه گزارش ایکنا، امروزه از کودکان و نوجوانان گرفته تا سالمندان هر یک به‌گونه‌ای در فضای مجازی وقت می‌گذرانند. صرف وقت و زمان زیاد در فضای مجازی یکی از چالش‌های این روزهای زندگی هوشمند است.

ما انسان‌ها بیشتر اوقات، وقتی‌که وارد فضای مجازی می‌شویم متوجه‌ گذشت زمان نیستیم و با وب‌گردی و چت‌های طولانی و بی‌حاصل، دیدن‌ کلیپ و تصاویر مختلف در این فضا به‌راحتی زمانی که قیمتی و غیرقابل برگشت است، را از دست می‌دهیم.

عضو شدن در گروه‌های دوستانه و خانوادگی هم باعث می‌شود که وقتمان را بیشتر صرف فضای مجازی کنیم. گاهی اوقات دوستان و اقوام، ما را در گروه‌هایی عضو می‌کنند که هیچ سود و فایده‌ای جز اتلاف وقت برایمان ندارد.

در مواجهه با این اتفاق ممکن است فکر کنید که چون دوستانتان شما را عضو کرده‌اند به این معنی است که به شما احترام گذاشته‌اند. ولی این‌طور نیست. شما برای اینکه در گروهی عضو باشید حق انتخاب دارید و دیگران نباید بدون شناخت از نیازمندی‌هایتان این کار را انجام دهند.

به نظر شما راه‌حل چیست؟ در این مواقع بهترین راهکار این است که در برخورد با دوستان خود نسبت به عضویت در یک گروه شجاعانه نه بگویید و از گروهی که متناسب با سلایق شما نیست خارج شوید.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha