ساخت بزرگ‌ترین مرکز گفت‌و‌گوی ادیان اروپا در داغستان
کد خبر: 3986088
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

ساخت بزرگ‌ترین مرکز گفت‌و‌گوی ادیان اروپا در داغستان

«احمد ندیر بیگوف»، معاون مفتی جمهوری داغستان روسیه از ساخت یک مرکز فرهنگی و معنوی بزرگ در این جمهوری با هدف برای پیشبرد گفت‌و‌گوی بین ادیان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، احمد ندیر بیگوف معاون مفتی جمهوری داغستان در گفت‌وگو با اسپوتنیک تصریح کرد این مرکز معنوی و فرهنگی در مساحتی بزرگ ساخته می‌شود و شامل مسجدی با نام حضرت محمد (ص)، دارالافتاء، یک مرکز خرید و پارکی به نام حضرت عیسی (ع) پیامبر صلح و دوستی خواهد بود.

بیگوف در ادامه با بیان اینکه این مرکز مکانی برای گفت‌وگو و تعامل میان ادیان مختلف خواهد بود، افزود: «ما معتقدیم كه حضرت عیسی(ع) و همه پیامبران، انبیای الهی بودند. البته حضرت محمد خاتم پیامبران است اما با این‌حال ما گاهی مناسبت‌های مرتبط با حضرت عیسی (ع) را نیز جشن می‌گیریم.»

این مرکز که در زمینی به وسعت 20 هکتار در ماخاچ قلعه، مرکز داغستان احداث می‌شود شامل مسجدی با کلیه امکانات، خیابان‌ها، پارکینگ زیرزمینی و کوچه‌های آراسته و همچنین موزه، مرکز اسلامی و مدرسه است.

معاون مفتی جمهوری داغستان افزود که در موزه مرکز گفت وگوی ادیان، فرهنگ‌های ملل مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد و از آنجا که نام حضرت عیسی (ع) را بر خود دارد، ماهیت مذهبی نیز خواهد داشت و جهانگردی با این هدف نیز در آن دنبال می‌شود.

این مرکز معنوی که بین ماخاچ قلعه و شهر کاسپیسک واقع می‌شود، شامل بناهای یادبود مربوط به حضرت محمد (ص) و تاریخ اسلام، از جمله یک مدل از خانه پیامبر اسلام (ص) در مقیاس واقعی خواهد بود که با تقلید از معماری مسجدالنبی در مدینه ساخته می‌شود.

مسجد مرکز نیز با گنجایش حدود 50،000 نمازگزار بزرگ‌ترین مسجد در اروپا و مرکز معنوی با نام حضرت مسیح(ع) یکی از بزرگ‌ترین‌ مراکز دینی فرهنگی در نوع خود در اروپا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha