بیانیه بیش از ۱۰۰ نویسنده در حمایت از مطالبات مردم خوزستان
کد خبر: 3986092
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

بیانیه بیش از ۱۰۰ نویسنده در حمایت از مطالبات مردم خوزستان

بیش از 100 نویسنده در بیانیه‌ای بر حمایت از مطالبات برحق مردم خوزستان تأکید کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات آنها شدند.

بیانیه بیش از ۱۰۰ نویسنده در حمایت از مطالبات مردم خوزستانبه گزارش ایکنا؛ در پی بروز مشکلات کم‌آبی در خوزستان و اعتراض مردم به این مسئله، بیش از ۱۰۰ شاعر و نویسنده با نوشتن و امضای بیانیه‌ای از مطالبات به حق مردم خوزستان حمایت کردند.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما شاعران و نویسندگان مستقل که همواره کوشیده‌ایم صدای درد و رنج انسان‌ها خصوصا انسان معاصر ایرانی باشیم. امروز که مردم آگاه و رنجدیده خوزستان از بحران آب، سوء مدیریت، فساد اداری، نابودی منابع طبیعی و محیط زیست منطقه و به دنبال آن از میان رفتن زمین‌ها، دام‌ها و کشاورزیشان به جان آمده‌اند و فریاد «انا عطشان» و «روح و خون ما فدای کارون» سر داده‌اند و به جای پاسخ منطقی و عادلانه، با سرکوب خشونت‌آمیز مواجه شده‌اند و نیز به پاسداشت مقاومت جانانه این مردم غیور در روزگار تلخ جنگ هشت ساله و به نام کرامت انسان و حقوق انسانی‌اش که امری بدیهی و بلاتشکیک است، بر ذمه خویش می‌بینیم تا با حمایت از این صدای رسا، همراهی قاطع خود را با معترضان این خطه به خون نشسته ابراز کنیم.
 
شوربختانه در مقطعی از تاریخ ایستاده‌ایم که هیچ امن و پناهی از امواج بحران‌های پیاپی که هر بار دامنگیر گوشه‌ای خاک مصیبت کشیده ایران و ساکنانش می‌شود، باقی مانده است. بلایی که امروز بر سر سیستان و بلوچستان و خوزستان آمده است. در آینده‌ای نه چندان دور، گوشه‌ای دیگر از این خاک را مبتلا خواهد کرد. نوشتن از این روزگار تلخ، بار وظیفه‌ایست که ما به انتخاب خود بر دوش می‌کشیم.
 
پس همراهی بی‌درنگ با معترضان خوزستان ضرورت حال حاضر است. با امضای این متن همراهی خویش را با مطالبات بر حق و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم رنجدیده خوزستان اعلام کرده و هرگونه برخورد و رفتار خشونت‌آمیز و آمرانه با معترضان را به شدت محکوم می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha