برپایی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی
کد خبر: 3986103
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
حجت‌الاسلام حریزاوی خبر داد:

برپایی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی از برپایی هیئت‌های مذهبی در ایام ماه محرم همراه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد.

برپایی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتیبه گزارش ایکنا، در آستانه ماه محرم و فرارسیدن ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع)، نشست رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها در مشهد مقدس برگزار شد.

برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم طبق پروتکل‌های بهداشتی، برقراری ایستگاه‌های صلواتی و بهداشتی، بررسی آخرین وضعیت استان‌ها، برگزاری جلسات توجیهی مسئولان هیئت‌ها در کشور، بررسی محتوای مشترک، احیای سنت‌ها و آئین اصیل عزاداری از جمله مصوبات این نشست بود.

همچنین، حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی و طرح مسائل و چالش‌ها و نیز ارائه راهکارها از برنامه‌های نشست بود.

حجت‌الاسلام حریزاوی در این نشست ضمن استماع آخرین وضعیت آمادگی هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم محرم، خواستار اقدام ملی و گسترده مردمی با کمک خادمان هیئت‌ها برای تعظیم شعائر شد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی برای تسهیل موانع جهت برگزاری هرچه باشکوهتر مجالس عزاداری، از تمهیدات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها در این زمینه خبر داد .

وی با تأکید بر احیای سنت‌های اصیل و بومی از مسئولان هیئت‌ها درخواست کرد تا امسال با برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی و اجرای طرح مواسات با در  نظر گرفتن مسایل بهداشتی در راستای تعظیم شعائر و احیای معارف و اخلاق حسینی اقدام جدی کنند.

حجت‌الاسلام حریزوای با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد مراسم محرم، بیان کرد: هیئتی‌ها پیش‌‎قدم مبارزه با کرونا بوده و هستند و همیشه در تمام صحنه‌ها از جمله کمک به محرومان، میدان‌دار اقدامات مردمی بوده‌اند. امسال نیز با استفاده از تجربیات سال گذشته و بهره‌مندی از نظرات گسترده و دقیق کارشناسی، مراسم ماه محرم را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha