استفاده از قانون 202020 برای سلامت چشم‌ها + فیلم
کد خبر: 3986235
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

استفاده از قانون 202020 برای سلامت چشم‌ها + فیلم

خیره شدن طولانی به صفحه نمایش تلفن همراه، تب لت، لپ تاپ و ... می‌تواند به چشم آسیب بزند. برای حفاظت از چشم در استفاده طولانی از نمایشگرها بهتر است چهار راه‌کار مهم را بیاموزید.

آیا از قانون 2020 برای سلامت چشم‌هایتان استفاده می‌کنید؟ + فیلم

به گزارش ایکنا، رسانه‌های سنتی مثل کتاب و مجله و رسانه‌های جدیدتری مانند سینما، تلویزیون و رایانه چشم‌های ما را به سمت خودشان خیره می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید بعضی از این رسانه‌ها دائماً در حال انتشار نور هستند. خیره شدن طولانی و قرار گرفتن در فاصله نامناسب از نمایشگر می‌تواند زمینه اختلالات مختلف بینایی مانند خستگی، خشکی چشم و پیرچشمی را ایجاد کند.

چهار توصیه کلیدی می‌تواند به شما کمک کند تا آسیب کمتری متوجه چشم‌هایتان شود. اولین توصیه ما به شما رعایت قانون 202020 است. به این معنی که هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه چشم‌هایتان را از نمایشگر برداشته و به فاصله 20 فوتی یا 6 متری نگاه کنید.

دوم اینکه پلک زدن را فراموش نکنید. پلک زدن اختیاری به استراحت چشم کمک می‌کند و به‌طور طبیعی چشم را شست‌وشو می‌دهد.

سومین توصیه این است که روشنایی نمایشگر را تنظیم کنید. سفیدی صفحه نمایشگر نباید مثل یک منبع نور باشد. در فضاهای تاریک و کم‌نور، حالت شب را برای صفحه نمایشگر فعال کنید. 

چهارم اینکه نور اتاق را تنظیم کنید. در محیط تاریک به صفحه نمایشگر نگاه نکنید و بهتر است نمایشگر را در جایی قرار دهید که نور مستقیم پنجره یا لامپ را بازتاب ندهد.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha