کودکان؛ قربانی عادی‌انگاری / آمار بستری کودکان مبتلا به کرونا در استان مرکزی صعودی است
کد خبر: 3986318
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

کودکان؛ قربانی عادی‌انگاری / آمار بستری کودکان مبتلا به کرونا در استان مرکزی صعودی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: متأسفانه میزانآمار بستری کودکان به صورت چشمگیر در حال افزایش است و زنگ خطر سلامت فرزندان و کودکان به صدا درآمده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، امروز، سوم مرداد در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان، به استقرار تیم واکسیناسیون در مصلای بیت‌المقدس اراک و تجهیز این مکان اشاره کرد و افزود: از ساعت 8 تا 10 صبح امروز، ۶۰۰ نفر بدون تجمع در مصلی واکسینه شدند. ۲۰ ایستگاه در این مکان فعال است که می‌تواند روند واکسیناسیون بدون شلوغی را تسریع و بهبود بخشید.

وی از تجمعات مردم اراک پس از تعطیلی و قرمز شدن اخیر شهر خبر داد و گفت: متأسفانه از زمان قرمز شدن وضعیت کرونایی اراک، تمامی تجمعات، ترددها، مراسم‌های جشن و عروسی‌ها بیشتر و پارک‌ها نیز شلوغ‌تر از قبل است. درحالی که قرار براین بود پس از اعلام تعطیلی مدیریت هوشمند صورت گیرد. کادر خسته درمان از این وضعیت گلایه دارند و تجهیزات موجود دیگر توانی برای ارائه خدمت ندارند.

جمالیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در هفته جاری افزایش پیدا کند، اظهار کرد: سن فوتی‌ها به زیر ۶۵ سال رسیده است و متأسفانه میزان بستری کودکان به صورت چشمگیر در حال افزایش است و زنگ خطر سلامت فرزندان و کودکان به صدا درآمده است. تداوم عادی‌انگاری تاوان سختی به دنبال دارد و تاوان ساده‌انگاری و بی‌تفاوتی توسط کودکان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیار نگران شهرستان محلات هستیم و متأسفانه هیچ برنامه‌ای برای شهرستان وجود ندارد و اگر پیگیری نشود بیمارستان این شهرستان پاسخگوی بیماران نخواهد بود و مسلماً استان هم توانی برای پاسخگویی به بیماران این منطقه را ندارد.

جمالیان خواستار برگزاری مراسم عروسی و جشن در شرایط فعلی شد و افزود: این مراسم‌ها بلایی بر سر ما آورده است که جوابگو نیستیم، اکثر بیماران فعلی و بستری در بیمارستان هفته گذشته در مراسم‌های عروسی حضور داشته‌اند و این شرایط نشان‌دهنده وضعیت بسیار بد مراسم‌هاست. بیمارستان‌ها حتی بیمارستان‌های خصوصی و تأمین اجتماعی ظرفیت خالی ندارند و از وضعیت موجود پیش‌بینی‌های خوبی نداریم.

جمالیان ادامه داد: آمار واکسیناسیون در استان مطلوب است و تا روز پنجشنبه به غیر از ساوه و خمین در گروه سنی بالای ۸۰ سال به ۸۵ درصد رسیده است، همچنین واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ به ۸۴ درصد، گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ به ۸۳ درصد، ۶۵ تا ۷۰ به ۷۶ درصد و ۶۰ تا ۶۵ نیز به ۶۴ درصد رسیده است و از دیروز نیز واکسیناسیون گروه سنی ۵۸ تا ۶۰ سال آغاز شده است. طبق آمار جهانی اگر ۷۵ درصد یک گروه سنی واکسینه شوند وضعیت مطلوب است و در این راستا وضعیت استان قابل قبول است.

وی با اشاره به توقف معاینات دانش‌آموزان در شهرهای قرمز، بیان کرد: برگزاری مراسم در ورزشگاه امام خمینی(ره) چالش آفرین شده است، گزارشاتی مبنی بر فعالیت برخی از استخرها در استان وجود دارد که باید اداره کل ورزش و جوانان به این امر ورود کند، همچنین برای مراسم‌های عیدغدیر نیز باید ترتیبی اتخاذ شود که مشکلی بروز نکند، از طرفی باید بر مراسم‌هایی که در مساجد در حال برگزاری است نظارت کافی شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: بدهی‌های دارویی دانشگاه بسیار زیاد شده و درخواست داریم با توجه به شرایط قرمز موجود، بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی قدری از مطالبات را پرداخت کنند تا بتوان تأمین دارو را دنبال کرد و در این پیک به کمبود دارو بر نخوریم.

انتهای پیام
captcha