رشد ۱۹۴ درصدی کمک‌های مراکز نیکوکاری استان مرکزی به نیازمندان
کد خبر: 3986560
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

رشد ۱۹۴ درصدی کمک‌های مراکز نیکوکاری استان مرکزی به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار کرد: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد استان طی سه ماهه سال‌جاری ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته‌اند که این رقم نشان از رشد 194 درصدی دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل این اداره در استان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد استان طی سه ماهه سال‌جاری ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته‌اند.

وی افزود: از این میزان درآمد ۲۶ درصد به صورت نقدی، ۶۹ درصد در قالب کالا و پنج درصد در قالب خدمات به نیازمندان ارائه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹۴ درصد رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر۱۶۲۵۹ نفر خیر و نیکوکار به همراه ۴۴۶۲۸ نفر نیازمند و ۳۸۱۶ حامی ایتام ومحسنین در شبکه ملی نیکوکاری ثبت شده و مراکز نیکوکاری در ۶ سبد نیازمندی شامل: کمک معیشت، درمان، فرهنگی، جهیزیه، مسکن واشغال فعالیت ارائه می‌کند.

وی در پایان گفت: این مراکز با مسئولیت‌پذیری و مشارکت هیئت‌‌های عامل به‌صورت عمومی وتخصصی در حال فعالیت هستند و به صورت محله محور بوده و با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت خیران، نیکوکاران، هیئت امنای مساجد، معتمدین محلی در رفع فقر و محرومیت تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha