توصیه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امر به معروف است
کد خبر: 3987613
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

توصیه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امر به معروف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به نزدیک بودن محرم، گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در شرایط کرونایی رعایت مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ترغیب مردم به انجام این کار امر به معروف است.

 

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، ۹ مرداد در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: کنترل بیماری کرونا در قالب دو عامل رعایت شیوه‌نامه‌ها و واکسیناسیون مدیریت می‌شود که این دو راهکار، یک نسخه جهانی است.

وی از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جای جای استان گلایه و ابراز تأسف کرد و افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان نتیجه کاهش رعایت بهداشت است و این کار منتج به افزایش آمار فوتی‌ها شده است. تصمیم‌های اتخاذ شده باید اثرگذار باشد در غیر این صورت هیچ مشکلی از جامعه حل نخواهد شد.

اکرمی با اشاره به نزدیک بودن محرم، گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در شرایط کرونایی رعایت مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ترغیب مردم به انجام این کار امر به معروف بوده و لازم است علما و خطبا مردم را به رعایت بهداشت در این ایام و دیگر روزها تشویق کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل اوقاف، تبلیغات و ارشاد اسلامی باید تشکیل و موارد لازم را پیگیری کنند تا فعالیت‌های مذهبی با حداکثر رعایت پروتکل‌ها را شاهد باشیم، هیئات مذهبی کارسازترین گروه‌هایی هستند که رعایت پروتکل‌ها را مدنظر دارند.

اکرمی بیان کرد: بعد از گذشت یک سال و نیم از شیوع کرونا، این فرهنگ در جامعه ما جا نیفتاده که این بیماری با هیچکس شوخی ندارد، مسئولان برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند و لازم است آنان نیز خود برای ریشه‌کن شدن بیماری و مهار آن اقدامی در راستای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی انجام دهند.  

وی در خصوص فعالیت باغ‌های شخصی و برگزاری مراسم‌های جشن در این ایام، هشدار داد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران مسئولیت نظارت بر برگزاری مراسمات در باغ های شخصی را برعهده دارند تا اجازه ندهیم باغ‌های شخصی مسبب شیوع این ویروس باشند و چنانچه دانشگاه چنین تخلفی را گزارش کند فرماندار باید پاسخگو باشد.

اکرمی ادامه داد: سمن‌ها بدون دریافت هزینه و در راستای رسالت اجتماعی در راه خدا فعالیت می‌کنند و برای انجام فعالیت‌های خود حکم دارند. لذا اگر گزارشی را برای دادگستری ارسال کردند، باید به آن ترتیب اثر قضایی داده شود. هنوز بعد از گذشت یک سال و نیم نتوانستیم میوه‌فروشان را ملزم به رعایت پروتکل‌ها کنیم، اگر مشکل این صنف حل شود مشکل نیمی از کشور حل خواهد شد. اگر چند میوه‌فروشی پلمب شود، مابقی نیز موارد را رعایت خواهند کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: متولی آرامستان فرماندار و شهردار هستند و اگر آرامستان طبق گزارش دانشگاه و یا سمن‌ها موارد را رعایت نکند به مرجع قضایی معرفی خواهند شد. همچنین متولی کارخانجات، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی است که در این راستا بازرسان باید به کارخانه‌ها مراجعه کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها برخورد قانونی انجام دهند.

اکرمی از واکسیناسیون بازرسان اتاق اصناف با هدف فعال‌تر شدن آنان خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر امکان واکسیناسیون اصناف نیست، اما با همکاری دانشگاه واکسیناسیون بازرسان اصناف در دستور کار قرار خواهد گرفت. نباید اجازه داد تقابل صنفی ایجاد شود. چراکه تقابل دردی از جامعه دوا نخواهد کرد، درد جامعه کمک برای رهایی از این بیماری است.

معاون استاندار مرکزی در پایان گفت: در شهرستان‌های قرمز تالارها و باشگاه های ورزشی تعطیل و رستوران‌ها غذای بیرون‌بر داشته باشند، در غیر این صورت برخورد لازم صورت خواهد گرفت. همچنین مهمان‌شهر ساوه نیز قرنطینه و سفره خانه‌ها نیز از سوی بخشداری‌ها نظارت شوند.

سرهنگ علی حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای طرح ممنوعیت تردد شبانه حدود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در سطح استان اعمال قانون شده است. به منظور کنترل خودروها به ویژه در تردد شبانه باید تمامی سیستم‌ها همراه یکدیگر و در یک راستا حرکت کنند، با باز بودن رستوران‌ها و شهربازی و... کنترل سخت‌تر شده و اعمال قانون به تنهایی مؤثر نخواهد بود.

حسینی ادامه داد: شب گذشته با توجه به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر جمع کثیری از طرفداران در خیابان‌ها حضور داشتند که بیش از ۳ هزار خودرو اعمال قانون شدند.

انتهای پیام
captcha