نائب‌رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) آزادی رهبر شیعیان نیجریه را تبریک گفت
کد خبر: 3987805
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

نائب‌رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) آزادی رهبر شیعیان نیجریه را تبریک گفت

نائب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی آزادی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسر ایشان را به عموم شیعیان جهان به خصوص پیروان ایشان در نیجریه تبریک گفت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نائب‌رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با صدور پیامی آزادی شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسر ایشان را به عموم شیعیان جهان به خصوص پیروان ایشان در نیجریه تبریک گفت. متن پیام بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر آزادی رهبر شیعیان نیجریه و همسر مکرمه ایشان که سال‌ها بدون هیچ گناهی در زندان به سر می‌بردند، در ایام دهه مبارک امامت و ولایت و عید غدیر شادی شیعیان جهان و پیروان اهل‌بیت (ع) در نیجریه را مضاعف کرد. شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش در حالی توسط دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهام‌ های وارده تبرئه و آزاد شدند که مجمع جهانی اهل بیت(ع) در طول ۶ سال زندانی ایشان تلاش‌های حقوقی، سیاسی، تبلیغی، رسانه‌ای و حقوق بشریِ فراوانی برای دفاع از وی و همسرش و شیعیان مظلوم نیجریه انجام داد.

شیخ زکزاکی نماد مجاهدت در راه اعتلای مذهب مقدس تشیع است و میتوان از وی به‌عنوان پرچمدار نهضت علوی و گذشت و فداکاری در راه قرآن و اهل بیت(ع) نام برد  و باید اندیشه او نه تنها در نیجریه بلکه در کل جهان تکثیر شود. شیخ زکزاکی صبورانه و مجاهدانه شهادت ۶ فرزند و خواهر خود را در حوادث مختلف نیجریه تحمل کرد و با مشکلات روحی و جسمانی در زندان دست از آرمان‌ها و اهداف اسلامی و انقلابی خود برنداشت و این روحیه مجاهدت و بردباری قابل تحسین و ستایش است.

اقدامات وحشیانه و خشونت‌بار نیروهای افراطی و وابستگان به محافل وهابی در نیجریه که متأسفانه در برخی موارد با حمایت یا بی‌تفاوتی نیروهای پلیس همراه بوده است علیه شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در این کشور باید متوقف و به مشکلات جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی نیز باید رسیدگی شود. اینجانب آزادی شیخ زکزاکی را به عمومی شیعیان جهان و به خصوص پیروان اهل بیت(ع) در کشور نیجریه تبریک عرض کرده و آرزوی سلامتی این مجاهد فی سبیل‌الله را از خداوند منان مسئلت دارم».

انتهای پیام
captcha