منتظر لیست ارشاد برای واکسیناسیون خبرنگاران استان مرکزی هستیم
کد خبر: 3987918
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

منتظر لیست ارشاد برای واکسیناسیون خبرنگاران استان مرکزی هستیم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای آغاز واکسیناسیون خبرنگاران استان مرکزی منتظر ارسال لیست از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم.

منتظر لیست ارشاد برای واکسیناسیون خبرنگاران استان مرکزی هستیمبه گزارش ایکنا، به نقل از ایسنا استان مرکزی، یاسر قربانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به سند ملی واکسیناسیون و ابلاغ دستورالعمل مربوطه از سوی وزارت بهداشت، اظهار کرد: در اجرای فاز سوم واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور، وزارت بهداشت چند گروه شغلی خاص را مدنظر قرار داد که شامل خبرنگاران، کارمندان بانک، رانندگان، معلمین و گروهی از بیماران خاص می‌شود.

وی تصریح کرد: برای واکسیناسیون خبرنگاران منتظر ارسال لیست از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم که طبق قول داده شده امروز به دست دانشگاه می‌رسد و قطعاً با ارسال لیست و تعیین تعداد خبرنگاران، واکسیناسیون تا آخر هفته در یک مرکز به صورت متمرکز آغاز می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن موجود از نوع سینوفارم و کووبرکت است که خبرنگاران می‌توانند نوع واکسن را انتخاب کنند، افزود: خبرنگاران به دلیل نوع شغل و مواجهه بالا با اقشار و افراد مختلف و تعطیل نشدن فعالیت شغلی باید زودتر واکسینه می‌شدند، اما به هرحال با توجه به شرایط و تعداد واکسن‌های در اختیار، این امر به زمان فعلی موکول شد، خوشخبتانه در حال حاضر مشکلی در تأمین واکسن وجود ندارد و استان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال در استان در حال انجام است، تأکید کرد: انتظار می‌رفت که شمار مراجعات برای واکسیناسیون بسیار بالا باشد، اما هنوز افراد بالای ۵۵ سال مراجعه قابل قبولی نداشته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه به هر میزان که واکسیناسیون در استان انجام و در سامانه کشوری ثبت شود، به همان نسبت تعداد بیشتری واکسن در اختیار استان قرار می‌گیرد، گفت: مسلماً اگر میزان واکسیناسیون در جامعه به بیش از ۷۰ درصد برسد به ایمنی جمعی می‌رسیم و قطعاً شاهد مرگ و میر ناشی از کرونا نخواهیم بود.

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر سن مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به حدود ۴۵ تا ۵۰ سال رسیده است و حتی سنین موارد بستری در ICU نیز کاهش یافته است و این امر نشان می‌دهد که واکسیناسیون در سینین بالا جواب داده است و حتی اگر افراد مبتلا شوند بیماری آنها خفیف خواهد بود و مرگ و میر نخواهد داشت به همین دلیل باید واکسیناسیون از سوی مردم جدی گرفته شود.

انتهای پیام
captcha