فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس در همدان اعلام شد
کد خبر: 3988139
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس در همدان اعلام شد

مدیر دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همدان از اعلام فراخوان دهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس خبر داد.

فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس در همدان منتشر شدمحمد برخوردار، مدیر دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دهمین جشنواره شعر دفاع مقدس در پنج بخش در همدان  برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش عمومی دفاع مقدس (آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (شهدای مقاومت و مدافع حرم)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت و دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

برخوردار با تأکید بر اینکه محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد، گفت: داستان‌های ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک و یا نشریه‌ای منتشر شده باشد، آثار به‌صورت تایپی در قالب فایل word به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، به ویژگی‌های بومی هر استان و حماسه آفرینی‌های رزمندگان در عملیات و یگان‌ها توجه شود؛ همچنین استفاده از زبان و گویش‌های محلی همراه با ترجمه فارسی امتیاز ویژه‌ای خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اشعار منتخب استان برای شرکت در بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس ارسال خواهد شد. همچنین آثار برتر هر سه بخش ویرایش شده و در مجموعه‌ای به چاپ خواهد رسید. نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، شماره تماس باید در انتهای اثر درج شود.

مدیر دفتر ادبیات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان همدان یادآور شد: جوایز نفر اول در این جشنواره 40 میلیون ریال، جایزه نفر دوم 30 میلیون ریال، جایزه نفر سوم 20 میلیون ریال و نفر تقدیری نیز 10 میلیون ریال خواهد بود.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 31 شهریورماه سال جاری آثار خود را به دفتر مدیرت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان واقع در همدان، بلوار سردار سلیمانی (بعثت)، نرسیده به استانداری، مابین خیابان شکریه و هنرستان به کد پستی 6516759457 و یا از طریق واتساپ به شماره 09301010811 ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha