برقراری 12 هزار تماس اضطراری با مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان مرکزی
کد خبر: 3988226
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

برقراری 12 هزار تماس اضطراری با مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان مرکزی

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: 12 هزار و ۲۸۰ تماس تلفنی ضروری امسال با مرکز ۱۴۸۰ این اداره کل با هدف دریافت مشاوره رایگان برقرار شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی، زهرا امینی، مدیر کل بهزیستی استان اظهار کرد: 12 هزار و ۲۸۰ تماس تلفنی ضروری امسال با مرکز ۱۴۸۰ این اداره کل با هدف دریافت مشاوره رایگان برقرار شده است.

وی تصریح کرد: این افراد مشکلات خود در زمینه‌ اختلافات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، مسایل پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی را با تلفن صدای مشاور بهزیستی مطرح کرده‌اند. راهنماهای بالینی در حیطه مشاوره و راهنمایی در صدای مشاور ۱۴۸۰ تدوین شده و خدمات آن با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا ۲۰ در دسترس مردم است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: هزار و ۷۹۵ مراجعه به مراکز مشاوره حضوری غیردولتی استان، ۳۳ مورد مشاوره در مراکز مشاوره دولتی استان و  برگزاری یک کارگاه ۱۶ ساعته ویژه مربیان از دیگر خدمات دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی استان در سال جاری است. همچنین ۶ هزار و ۲۵۱ خدمت تخصصی امسال از سوی دفتر فوریت‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به گروه‌های هدف ارائه شده است.

وی اظهار کرد: این خدمات شامل  روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوقی، بهداشتی درمانی، تربیتی، نگهداری موقت و آموزشی است. دفتر فوریت‌های اجتماعی این اداره کل در 8 مرکز اورژانس اجتماعی اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند، محلات، زرندیه و خنداب فعالیت دارند.

امینی افزود: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقای دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب، افزایش شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان در شرایط بحرانی، ارائه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری اجتماعی، به گروه‌های هدف مشتمل بر افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی خدمات را ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha