جهاد دانشگاهی هرمزگان پیشتاز در جهاد علمی و فرهنگی
کد خبر: 3989004
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

جهاد دانشگاهی هرمزگان پیشتاز در جهاد علمی و فرهنگی

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به جایگاه بلند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نیازمند کار جهادی هستیم که خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این زمینه در استان هرمزگان پیشتاز است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احمد مرادی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز، ۱۶ مردادماه، در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان، ضمن تبریک سالروز تأسیس این نهاد انقلابی، اظهار کرد: فعالیت‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی موجب تقویت فضای علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها و همچنین روحیه امیدواری برای مردم کشور و استان است.

وی دستاوردهای جهاد دانشگاهی هرمزگان را قابل‌ستایش و توجه دانست و عنوان کرد: جهادگران جهاد دانشگاهی هرمزگان فعالیت‌های خود را خالصانه و جهادی پیش می‌برند و نتایج خوبی برای فضای علمی، پژوهشی و فرهنگی استان رقم زده‌اند که امید است با حمایت‌های دولت جدید بتوانند در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در گام دوم انقلاب و شتاب‌ده‌ی به توسعه استان و کشور، گام بردارند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی، مطالبه گری و همچنین به عنوان یک اتاق فکر در کنار مجمع نمایندگان استان در مجلس و همچنین دولتمردان و مردم باشد. اگر دانشگاه‌ها ارتباط و تعامل خوبی داشته باشند، خروجی خوبی برای استان خواهد داشت.

مرادی با تأکید بر ضرورت اولویت‌سنجی نیازها و مشکلات استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن و ظرفیت‌های عظیمی که در استان هرمزگان از جمله در حوزه دریا و گردشگری وجود دارد، جهاد دانشگاهی باید فعالیت‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و فرهنگی خود را به سمت این ظرفیت‌ها سوق دهد تا شاهد پیشرفت روزافزون هرمزگان و همچنین توانمندسازی جوانان و  اشتغال‌زایی در این استان باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند برای حل معضلات کشور در کنار دولت، مجلس و ارگان‌های دیگر باشد، بیان کرد: توسعه هرمزگان و کشور نیازمند هم‌افزایی جامعه علمی از جمله جهاد دانشگاهی، نمایندگان مجلس، دولتمردان و مردم است. از این رو همه نهادهای اجرایی و علمی باید با همراهی مردم در این راستا گام بردارند.

مرادی در پایان یادآور شد:  جهاد دانشگاهی در تمام عرصه‌ها می‌تواند یاری گر و ارائه‌دهنده ایده‌های نو و تولید فکر و اندیشه باشد. برای رسیدن به جایگاه بلند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نیازمند کار جهادی هستیم که خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این زمینه در استان هرمزگان پیشتاز است. جهاد می‌تواند در تجاری‌سازی علوم و ایده‌های پرورش‌یافته در این نهاد، مؤثر واقع شود و فضای استان را برای گام نهادن در مسیر پیشرفت و توسعه آماده سازد.

انتهای پیام
captcha