احیای قرآنی شب عاشورا؛ مصداق رفع مهجوریت از قرآن
کد خبر: 3991931
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
شعاعی بیان کرد:

احیای قرآنی شب عاشورا؛ مصداق رفع مهجوریت از قرآن

رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با اشاره به احیای قرآنی شب عاشورا در قم در راستای عمل به حدیث ثقلین، گفت: گسترش این مراسم عبادی گامی در جهت رفع مهجوریت قرآن و عمل به حدیث ثقلین مبنی بر تمسک همزمان به قرآن و عترت(ع) است.

برگزاری احیای قرآنی شب عاشورا در قم در راستای عمل به حدیث ثقلینعلی‌اصغر شعاعی، رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، مراسم احیای قرآنی در شب عاشورای حسینی در راستای گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) و در راستای سیره حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران شهیدش در شب عاشورا در قم برگزار شد.

وی ادامه داد: مهلت گرفتن در شب عاشورا از دشمن برای پرداختن به نماز، دعا، ‌قرائت قرآن و استغفار و طنین افکن شدن نوای مناجات و قرائت قرآن یاران با وفای آن حضرت در شب عاشورا  از جمله مطالب بیان شده در این احیای قرآنی شب عاشورا بود.

رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم افزود: این مراسم از ساعت 24 شب عاشورا، پس از پایان مراسم سوگواری با حضور عاشقان قرآن کریم و عترت(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد که تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی، هم خوانی سوره مبارکه فجر، اجرای گروه تواشیح ممتاز کشوری صفای معنوی ویژه‌ای به این برنامه بخشید.

شعاعی بیان کرد: در این مراسم، مداحی با محوریت روضه‌های قرآنی آن حضرت، از قبیل مهلت گرفتن آن حضرت برای تلاوت قرآن، روانه کردن یاران به سوی نبرد با دشمن با خواندن آیات قرآن و خواندن سر مبارک امام حسین(ع) بر سر نیزه انجام شد؛ سخنرانی نیز با محوریت سیره قرآنی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

وی اضافه کرد: این مراسم در مسجد مقدس جمکران از ساعت 2 بامداد شب عاشورا با تلاوت قاریان بین‌المللی و مداحی و سخنرانی و قرائت دعای استغاثه به امام زمان(عج) برگزار شد و نکته جالب این بود که محور قرائت و مداحی و سخنرانی این مراسم موضوع پیوند قرآن و عترت(ع) بود که توصیه نبی اکرم(ص) به مسلمانان است.

رئیس کمیته اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم عنوان کرد: مراسم احیای شب عاشورا در بقاع متبرکه قم از جمله امام زاده شاه سید علی نیز بصورت حضوری و مجازی و همانند سالیان قبل در مساجد مختلف استان از جمله مسجد حضرت خدیجه(س) در میدان امام و مسجد حضرت زهرا(س) اجرا شد.

وی یادآور شد: این مراسم در بین شیعیان کشورهای مصر و پاکستان سایقه زیادی دارد و از سال 1385 در قم و سپس در نقاط مختلف کشور فرهنگ سازی و اجرا شده است؛ بی شک گسترش این مراسم عبادی گامی در جهت رفع مهجوریت قرآن و عمل به حدیث ثقلین مبنی بر تمسک همزمان به قرآن و عترت(ع) است.

انتهای پیام
captcha