نهمین جشنواره شعر «دفاع مقدس» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3993782
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

نهمین جشنواره شعر «دفاع مقدس» در یزد برگزار می‌شود

نهمین جشنواره شعر «دفاع مقدس» در استان یزد با هدف معرفی شعرای جوان در حوزه دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره شعر «دفاع مقدس» در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، بیست و سومین کنگره سراسری و نهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در استان یزد با هدف معرفی شعرای جوان در حوزه دفاع مقدس، تقویت روحیه مقاومت و ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش عمومی دفاع مقدس با موضوعاتی اعم از آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و ...، پرداختن به شخصیت‌ها، عملیات‌ها و نیروهای بومی استان امتیاز ویژه‌ای خواهد داشت.

دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با تأکید بر شهدای مقاومت و مدافعان حرم یزد، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، دفاع مقدس و کودک و نوجوان از دیگر محورهای این جشنواره اعلام شده است.

اشعار باید تازه سروده شوند و در پنج بخش به‏‌طور جداگانه داوری و در هر بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد و اشعار منتخب در استان‌، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال و در این بخش نیز جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

در بخش استانی به سه اثر برتر در هر محور مبلغ 4 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود و در بخش ملی به نفر اول چهار میلیون تومان، نفر دوم سه میلیون تومان، نفر سوم دو میلیون تومان و نفرات تقدیری یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره 25 شهریورماه جاری اعلام شده و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پیام‌رسان‌های ایتا یا واتساپ با شماره ۰۹۱۳۷۴۳۷۷۵ تماس گیرند.

 

انتهای پیام
captcha