الگوی دفاع مقدس مورد بازخوانی قرار گیرد
کد خبر: 3993825
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

الگوی دفاع مقدس مورد بازخوانی قرار گیرد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: ملت ایران در طول ۴۲ سال با تکیه بر روحیه و فرهنگ عاشورایی و سرمشق قرار دادن الگوی دفاع مقدس توطئه‌ها و راهبردهای دشمنان را با شکست مواجه کردند و امروز با توجه به حساسیت مقطع زمانی که در آن قرار گرفتیم الگوی دفاع مقدس باید بیشتر مورد تبیین و بازخوانی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 7 شهریور در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، تصریح کرد: دفاع مقدس برگرفته شده از فرهنگ و حماسه حسینی است و پیامدهای بزرگی دارد که همواره باید برای مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تجربه 4 دهه اخیر ثابت می‌کند هرکجا که از الگوی دفاع مقدس به خوبی استفاده کردیم شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگ بودیم و لازم است در گام دوم انقلاب و برای رسیدن به اهداف بلند استفاده از فرهنگ دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگر مورد اهمیت قرار گیرد.

گودرزی ادامه داد: ملت ایران در طول ۴۲ سال با تکیه بر روحیه و فرهنگ عاشورایی و سرمشق قرار دادن الگوی دفاع مقدس توطئه‌ها و راهبردهای دشمنان را با شکست مواجه کردند و امروز با توجه به حساسیت مقطع زمانی که در آن قرار گرفتیم الگوی دفاع مقدس باید بیشتر مورد تبیین و بازخوانی قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه حیات طیبه انقلاب اسلامی در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است، ضرورت بازخوانی و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و رشادت رزمندگان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در آستانه چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، سپاه روح‌الله استان همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوع و فاخری در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده که محوریت برنامه‌ها خدمت‌رسانی و اجرای طرح شهید سلیمانی برای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا است.

گودرزی ادامه داد: در راستای برنامه‌های خدمت‌رسانی توسط سپاه و بسیج با تکیه بر گروه‌های جهادی بسیج در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی، اشتغال‌زایی و نهضت کمک مؤمنانه برنامه‌ها در سطح استان برگزار می‌شود و در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی پاسداران و بسیجیان در کنار کادر درمان برای مدیریت و کاهش همه جانبه آسیب‌های بیماری نقش‌آفرینی می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: علاوه بر انجام برنامه‌های هفته دفاع مقدس با محوریت خدمت‌رسانی و اجرای طرح شهید سلیمانی، برنامه‌های دیگری با رویکرد فرهنگی و تبیین نقش استان مرکزی در دفاع مقدس در نظر گرفته شده که به محض تکمیل توسط رده‌ها، اقشار و نواحی شهرستانی سپاه به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha