انتشار خاطرات آیت‌الله بهجت در «طریق سلوک»
کد خبر: 3995625
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

انتشار خاطرات آیت‌الله بهجت در «طریق سلوک»

گردآورنده کتاب «طریق سلوک» از انتشار مجموعه خاطراتی از زبان مرحوم آیت‌الله بهجت خبر داد.

انتشار خاطرات آیت الله بهجت در «طریق سلوک»محسن رنگین‌کمان، گردآورنده کتاب «طریق سلوک» در گفت‌وگو با ایکنا درباره این کتاب گفت: این کتاب شامل مجموعه خاطراتی از مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت است که از علما، اساتید و هم‌بحثان دوران طلبگی ایشان بیان شده است. البته به تمام خاطراتی که از ایشان وجود داشت، دسترسی نداشتیم، اما از منابعی بهره‌برداری و تعدادی از خاطرات را گزینش کردیم.

وی افزود: این خاطرات به صورت فردمحور تنظیم شده است، به این معنی که ذکر خاطراتی از حدود یکصد نفر از علما، اساتید و همدرسانشان که مرحوم آیت‌الله بهجت درباره آنها صحبت کرده است، آمده و در انتها نیز خاطراتی از علما ذکر شده است که معظم‌له اسامی آنها را نیاورده و بدون اسم به نقل پرداخته‌‌اند. البته بخشی از خاطراتی که از علما بیان شده، ایشان درک نکرده‌اند و آنها را سر درس و مباحث مطرح کرده‌اند.

رنگین‌کمان درباره منابع این اثر ادامه داد: تعدادی از خاطرات به صورت پراکنده در میان سایر مطالب کتاب‌ها بود و از آن استخراج شد. بهترین و مهمترین این کتاب‌ها نیز اثر سه جلدی «در محضر بهجت» محمدحسین رخشاد بود و خاطراتی از این کتاب و سایر منابع انتخاب شده که سطح عمومی‌تر دارند. برخی خاطرات نیز چندین مرتبه گفته شده، به گونه‌ای که هر بار تکمیل‌تر شده بود و من سعی کردم همه آنها را یکدست کنم. 

وی در ادامه یادآور شد: کتاب «طریق سلوک» در ۱۲۷ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان به همت انتشارات وارثون و نشر تقدیر منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha