تمام مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است / 6 فرودگاه؛ آماده انتقال زائران اربعین
کد خبر: 3996071
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
اطلاعیه شماره ۱ ستاد مرکزی اربعین؛

تمام مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است / 6 فرودگاه؛ آماده انتقال زائران اربعین

ستاد مرکزی اربعین طی اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است و هیچ خدمات موکبی در مرزها ارائه نمی‌شود، شش فرودگاه کشور را برای انتقال زوار اربعین اعلام کرد.

تمام مرزهای زمینی به سمت عراق بسته است/ 6 فرودگاه آماده انتقار زائران اربعین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد مرکزی اربعین حسینی اولین اطلاعیه خود را صادر کرد. در اطلاعیه شماره(۱) ستاد مرکزی اربعین آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو کشور ایران و عراق و لزوم حفظ سلامتی آحاد مردم کشورهای منطقه، دولت عراق با حضور تعداد ۳۰ هزار نفر از زائرین ایرانی و آن هم به صورت هوایی(رفت و برگشت) و مشروط به داشتن تست معتبر pcr منفی و سایر الزامات قانونی اعلام موافقت کرده است.

در این اطلاعیه همچنین تأکید شده است: کلیه مرزهای زمینی در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان برای تردد زوار اربعین کماکان مسدود بوده و امکان تردد از مرزهای مذکور در ایام اربعین سال‌جاری وجود ندارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با عنایت به عدم امکان تردد زوار از طریق زمینی، موکب‌ها و واحدهای خدمات رسان و حمل و نقل و ... در مرزهای مشترک با کشور عراق برای زوار و خادمین اربعین مستقر نخواهند شد و لذا از تمامی هموطنان عزیز درخواست می‌شود با توجه به عدم هرگونه امکانات خدمات‌رسانی در این مرزها از حضور در شهرهای مرزی جداً خودداری کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه شماره یک ستاد مرکزی اربعین تصریح شده است: با توجه به محدودیت اعلامی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا تعدادی از خادمان موکب‌های اربعین مستقر در عراق، گروه‌های مردمی و نهادهای عمومی داوطلب خدمت‌رسانی به زائران در امور خدمات شهری، اصحاب رسانه، گروه‌های فعال فرهنگی در مراسم شرکت نکنند به همین منظور صرفاً از طریق کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین در سقف تعیین شده افراد واجد شرایط به سازمان حج و زیارت معرفی تا از آن طریق هماهنگی لازم برای صدور ویزا انجام پذیرد.

در آخرین بند این اطلاعیه اعلام شده است: برابر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری جهت انتقال زائرین به تعداد ۴۰۰ پرواز رفت و برگشت به مقصد عتبات عالیات نیاز بوده و پروازهای ایام اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از شش فرودگاه امام خمینی(ره) تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز انجام می‌شود و در صورت لزوم فرودگاه‌های دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهد‌شد و مقرر شده سازمان هواپیمایی کشوری بر نرخ‌های مصوب پروازی و نظارت و کنترل لازم را به عمل آورده و از افزایش قیمت بلیط جلوگیری کند. لذا شرایط و جزئیات این پروازها متعاقباً از طریق سازمان هواپیمایی کشور و کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha