فرهنگ ایثار و دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود
کد خبر: 3998109
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
امام‌جمعه بنجار:

فرهنگ ایثار و دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌های جانانه رزمندگان و دلاورمردان میهن اسلامی برای دفاع از ارزش‌ها، خاک و ناموس کشور است، گفت: وقت آن رسیده است که فرهنگ ایثار و دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان یک واحد درسی تدریس شود تا ارزش‌های متعالی دفاع مقدس در بین نسل جوان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا، امام‌جمعه بنجار، 26 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: غیبت امام زمان(عج) و انتظار از سخت‌ترین امتحانات الهی برای انسان است. با طولانی بودن غیبت، انسان‌هایی که ایمان قوی داشته باشند، از فرهنگ انتظار و یاری کردن‌ امام زمان(عج)عقب‌نشینی نمی‌کنند. عاشقان امام زمان(عج) باید مقدمات ظهور را فراهم کنند تا طعم حکومت عدل الهی را بچشند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام، بیان کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌های جانانه رزمندگان و دلاورمردان میهن اسلامی برای دفاع از ارزش‌ها، خاک و ناموس کشور است. وقت آن رسیده است که فرهنگ ایثار و دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان یک واحد درسی تدریس شود تا ارزش‌های متعالی دفاع مقدس در بین نسل جوان نهادینه شود.

امام‌جمعه بنجار ادامه داد: آینده‌سازان کشور عزیزمان باید بدانند که امنیت و آرامش امروز، مرهون مجاهدت‌ها و رشادت‌های شیرمردانی است که جانشان را برای سربلندی و اعتلای مهین اسلامی فدا کردند؛ گرچه دشمن جرئت حمله نظامی ندارد، ولی با به راه انداختن نبرد اقتصادی و جنگ روانی و فرهنگی قصد پیاده‌سازی اهداف شوم خود را دارد، لذا همه باید هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام پارسا با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید امید به آینده در بین مردم افزایش پیدا کرده است و ان‌شاءالله این امید با اقدامات عملیاتی مستمر، و بهبودی وضعیت  اقتصادی و معیشتی مردم نهادینه خواهد شد، گفت: دولت سیزدهم باید مواظب لایه میانی و درونی باشد، مبادا با رخنه مرموزانه شبکه نفوذ امید مردم به ناامیدی مبدل شود، و با ندانم‌کاری و یا اهمال بعضی از مسئولان، رویکرد دولت مردمی و انقلابی عوض شود.

امام‌جمعه شهر بنجار در ادامه با اشاره به انتخاب استاندار جدید و تأکید بر حل مشکلات با استفاده از ظرفیت متخصصین و نیروهای توانمند بومی، افزود: موضوعات اساسی روی زمین مانده است؛ مثل ساماندهی مرز، منطقه آزاد، ریزگردها، احیای تالاب هامون، پیگیری حق آبه و اشتغالزایی، وظیفه استاندار جدید را دو چندان می‌کند، ایشان با ساماندهی مرز و قطع دستان مفسدین و ویژه‌خواران می‌تواند، مردم ولایتمدار و مرزدار منطقه را از منافع مرز بهره‌مند کند.

وی در پایان بیان کرد: ان‌شاءالله، با همت خیرین نوعدوست، به‎زودی در بحث اشتغالزایی و احداث خانه محرومین و مساجد و خانه‌های عالم و کمک‌های مؤمنانه، تحولات خوبی، در سطح منطقه رخ خواهد داد. همه باید همت کنیم که در حد توان، چهره فقر و محرومیت را برطرف کنیم و عزت واقعی را به مردم برگردانیم.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha