هر ساختمان دادگستری یک المان دفاع مقدس داشته باشد
کد خبر: 3998368
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

هر ساختمان دادگستری یک المان دفاع مقدس داشته باشد

اولین نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون قضایی و رییس حوزه ریاست دادگستری، مشاور امور ایثارگران رییس کل دادگستری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، قائم مقام معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی، معاون قضایی و اجرایی رییس کل محاکم، نمایندگانی از دادسرا و شورای حل اختلاف و معاونت فرهنگی در سالن ولایت مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، معاون قضایی رییس کل و رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران در این نشست گفت: مصادف شدن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی، رنگ خاصی به این هفته بخشیده است و بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته، قوه قضاییه در نظر دارد تا با اهتمام لازم مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برگزار نماید.

اسماعیل حسن‌زاده با اشاره به روحیه ایثارگری و بسیجی همکاران دادگستری در ایام کرونا گفت: قضات و کارکنان در دوره‌های مختلف پیک کرونا نیز در محل خدمت حضور حداکثری داشتند و به صورت جهادی و بدون تعطیلی به امور مردم و پرونده‌های موجود رسیدگی کردند.

حسن زاده افزود: تأکید رییس کل دادگستری استان تهران بر این بود که یک مجلس بسیار وزین و سنگین در ساختمان مرکزی دادگستری استان تهران پیش‌بینی شود که از تلاشگران هشت سال دفاع مقدس از جمله آزادگان، ایثارگران، خانواده شهدا، قضات و کارکنان اداری حضور داشته باشند و از افراد منتخب نیز تقدیر شود.

وی اظهار کرد: برگزاری وزین مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس کمترین دینی است که ما می‌توانیم در قبال ایثارگران و آزادگان و شهدای دفاع مقدس و خانواده‌های آنان انجام دهیم.

رییس حوزه ریاست در پایان نشست با اشاره به اینکه در تمام کشورهای دنیا نمادهای مبارزاتی و ایثار رزمندگان تجلیل می‌شود، گفت: فرق شهدا و ایثارگران ایران اسلامی جدای از وطن‌پرستی و دفاع از میهن، جنبه خدایی و ولایی جهد و دفاع بوده و باید حد اقل در ایران و در دادگستری نیز تلاش شود تا هر ساختمان دادگستری یک المان دفاع مقدس داشته باشد و همچنین با برپایی میز خدمت در هفته دفاع مقدس به عموم مردم خدمات قضایی مضاعف ارائه شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری گفت: سه برنامه اصلی برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده و بقیه برنامه‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری است.

حسن‌زاده عنوان کرد: افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس که معاونت فرهنگی مسئولیت اجرای آن را برعهده دارد، عطرافشانی مزار شهدای گمنام که محاکم مسئولیت اجرای آن است و همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس که مسئولیت اجرای آن بر عهده پایگاه مقاومت بسیج است.

وی ادامه داد: برنامه‌های فوق از مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و نمایشگاه عکس و توزیع بروشور نیز می‌تواند در کنار این برنامه‌ها برگزار شود.

رضا صابری مشاور امور ایثارگران دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در طول سال دیدار و حضور در منزل خانواده معزز شهدا و ایثارگران صورت می‌گیرد که پررنگ کردن دیدار‌ها و افزایش بازدید از خانواده معظم شهدا در این هفته می‌تواند از جمله برنامه‌های مهم باشد.

صابری افزود: تکریم واقعی ایثارگران و جانبازان توسط مسئولان هر واحد و همچنین ایجاد میزهای خدمت نیز از برنامه‌های پیشنهادی خواهد بود.

ناصر میرزایی، قائم مقام معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان تهران از آمادگی کامل حوزه معاونت مالی و پشتیبانی برای برگزاری مناسب و درخور شأن مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جهت تجلیل از رشادت‌ها و دلاورمردیهای ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

معاون اجرایی رییس کل محاکم نیز در این نشست افزود: برپایی میز خدمت به جز خانواده شهدا و ایثارگران برای عموم مردم نیز انجام شود و از خانواده‌های همکاران دادگستری که در ایام کرونا فوت کردند و برای نظام آبرو آفریدند تجلیل شود.

محمد ملایی بیان کرد: در کنار بررسی گروهک تروریستی همکار با رژیم بعثی عراق، بررسی گروهک تروریستی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند نیز می‌تواند در برنامه‌ها قرار گیرد تا مردم و مسئولین از خطرات آن آگاهی و اطلاع پیدا کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج دادگستری نیز در این نشست گفت: در روز همایش دعوت از خانواده شهدای جبهه مقاومت پیشنهاد داده شده و از خانواده سردار شهید سلیمانی و بهره مندی از سخنرانی فرماندهان سپاه استفاده شود.

حسین ورمزیار عنوان کرد: برگزاری مسابقات از سیستم اتوماسیون اداری یا فضای مجازی، صدور بیانیه به مناسبت هفته دفاع مقدس، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، اجرای طرح میز خدمت جهادی، دعوت از مداح به خاطر اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های پیشنهادی پایگاه مقاومت بسیج می‌باشد.

صابر رستاد، نماینده دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: برگزاری نشست بررسی ابعاد حقوقی جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین که با رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس همکاری کردند، برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان و خاطره نویسی برای رزمندگان دفاع مقدس، نمایشگاه تصاویر شهدای معظم از دیگر برنامه‌های پیشنهادی در این هفته است.

مدیر روابط عمومی دادگستری و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در پایان به جمع بندی برنامه‌های پیشنهادی پرداخت و اعلام کرد در هفته دفاع مقدس 19 عنوان برنامه مختلف در سطح دادگستری کل استان، محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب، حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه به تناسب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha