رونمایی دایرة المعارف جنبش‌های دینی نوظهور
کد خبر: 3998440
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

رونمایی دایرة المعارف جنبش‌های دینی نوظهور

نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب دایرة المعارف جنبش‌های دینی نوظهور نوشته پیتر بی. کلارک و ترجمه هادی وکیلی 29 شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، کافه فلسفه با همکاری انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب دایرة المعارف جنبش‌های دینی نوظهور نوشته پیتر بی. کلارک ترجمه هادی وکیلی منتشر شده توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را برگزار می‌کند.

این نشست با حضور هادی وکیلی مترجم؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سیداحمدرضا غفاری قره باغ؛ عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، احمد شاکرنژاد؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دوشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۸ برپا می‌شود.

اين دايرة المعارف حاوی ۴۲۸ مقاله از دانشگاهيان برجسته است که نمونه‌هايی قابل توجه از جنبش‌های ديني نوظهور در هريک از قاره‌ها را بررسی می‌کنند.

کلارک به عنوان ويراستار، درآمدی با عنوان «اديان جديد به عنوان پديده‌ای جهانی» و مقاله‌ای مفيد با عنوان «گونه‌شناسی اديان جديد» در اين دايرة المعارف گنجانده است.

همچنین، اين دايرة‌المعارف مرجعی تحقيقی، روزآمد و مهم برای کتاب‌خانه‌های دانشگاهی به شمار می‌رود. با اين حال، اين دايرة‌المعارف از اشکالاتی نیز برخوردار است که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha