کنگره شهدای استان مرکزی مروج معنویت و اخلاق‌مداری باشد
کد خبر: 3998619
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

کنگره شهدای استان مرکزی مروج معنویت و اخلاق‌مداری باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تخصصی عمل کردن یکی از ویژگی‌های برجسته فعالیت‌های کنگره شهدا در فضای مجازی است و با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق است. لذا لازم است یکی از محورهای مهم فعالیت کنگره در فضای مجازی ترویج معنویت و اخلاق‌مداری باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی ستاد کنگره شهدای استان، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 28 شهریور در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سه ساله شدن این فعالیت‌ها در فضای مجازی، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی در میدان بزرگ ایثار و ازخودگذشتگی فرهنگ و قیام حسینی را زنده و برای اعتلای دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) گام برداشتند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس ملت ایران صرفاً محدود به مقطع خاصی نیست، بلکه یک گنجینه عظیمی است که می‌توان سال‌ها از آن بهره‌برداری کرد و آن چیزی که امروز باید بیشتر در خصوص این فرهنگ عظیم دفاع مقدس مورد توجه باشد تولید محتوای تبیینی و تبلیغی است که بتواند نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا سازد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در طول سه سال گذشته فعالیت‌های بسیار چشم گیری در فضای مجازی در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده که جای تقدیر بسیار دارد. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حضور کنگره شهدای استان مرکزی در فضای مجازی فرهنگ‌سازی است که تلاش‌های ارزنده‌ای در این راستا صورت گرفته و البته باید با قوت ادامه‌دار باشد.

وی افزود: همانگونه که کنگره شهدای استان مرکزی احیاکننده فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان بود و منشأ خیرات و برکات فراوانی شد، ورود کنگره شهدای استان مرکزی به فضای مجازی نیز احیاکننده فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی است و قطعا آثار و برکات بسیاری برای جوانان داشته که یکی از آنها خارج شدن از فضای انفعال در فضای مجازی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تخصصی عمل کردن یکی از ویژگی‌های برجسته فعالیت‌های کنگره شهدا در فضای مجازی است و با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق است. لذا لازم است یکی از محورهای مهم فعالیت کنگره در فضای مجازی ترویج معنویت و اخلاق‌مداری باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت سه سال از فعالیت‌های کنگره شهدای استان در فضای مجازی این مجموعه فرهنگی و رسانه‌ای جایگاه خود را در بین رسانه‌ها پیدا کرده و کانال کنگره در فصای مجازی به یک رسانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی تبدیل شده است.

توسعه فعالیت‌های  کنگره در فضای مجازی امری ضروری دانست

وی توسعه فعالیت‌های کنگره در فضای مجازی را امری ضروری دانست و ادامه داد: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان این مهم انجام شود و خوشبختانه با توجه به سطح فعالیت‌ها این مجموعه قابلیت توسعه هم از نظر کیفی و هم کیفی را دارد. خوشبختانه سطح فعالیت‌های کانال کنگره مطلوب است، اما در حوزه کودکان و نوجوانان باید بیشتر ورود پیدا کرد تا بتوان نسل جدید جامعه را با عظمت دفاع مقدس به خوبی آشنا کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: گرامیداشت یاد و خاطر شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و تعظیم شعائر اهل‌بیت(ع) یکی از وظایف مهم رسانه‌ها باشد و امروز احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضرورت‌های کشور در گام دوم انقلاب است. دفاع از دین و انقلاب اسلامی باید به عنوان یک فرهنگ در کشور تبدیل شود و رسانه‌ها نقش مهمی در این راستا دارند. و لذا باید از هر فرصتی به خوبی استفاده کنیم.

امام جمعه اراک بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب از گذشته همواره با توطئه‌آفرینی و فتنه‌انگیزی به دنبال تحریف و فراموشی ارزش‌ها بودند و وظیفه ما است برای احیای دین و حیات طیبه الهی تلاش و مجاهدت کنیم. امروز فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان زنده و پویا است، ولی باید تلاش‌ها بیشتر باشد تا نسل جوان و نوجوان بتواند راه و مسیر حق و حقیقت را به خوبی تشخیص دهد.

وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی بیگانگان و توطئه علیه فرهنگ ارزشی اسلام ناب محمدی به دنبال فاصله گرفتن جوانان از ارزش‌های اسلامی است و دشمنان به دنبال این هستند به فرهنگ‌های ارزشی همچون عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی از منکر، تقوا، نماز و ولایت آسیب برسانند. لذا باید همه توان را برای شکست راهبردهای آنها به کارگیری کنیم.

کنگره شهدای یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در طول سال‌های گذشته استان مرکزی بود که بار دیگر فرهنگ ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و جهاد فی سبیل‌الله را در سطح استان زنده کرد و پیوند عمیقی میان نسل جوان و نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا برقرار کرد و امروزبه یک جریان قوی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

وی بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌ها و به کارگیری خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال صحیح فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از ضرورت‌های مهم امروز است. خوشبختانه کنگره شهدای استان مرکزی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اقدامات شایسته‌ای انجام داد و در طول سه سال گذشته نقش راوی جریان کنگره شهدای استان مرکزی را به خوبی ایفا کرد.

امام جمعه اراک افزود: دستاوردهای کنگره عظیم شهدای استان مرکزی امروز به جریان و گفتمان تبدیل شده‌اند و باید این عملکرد همواره با قوت ادامه‌دار باشد. امروز همه ما در قبال فرهنگ دفاع مقدس و سیره امام خمینی(ره) و شهدا مسئول هستیم و یک رسالت سنگینی بر دوش داریم که باید آن را به خوبی انجام دهیم. محافظت از پرچم ایثار و شهادت و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس از وظایف مهم ماست و همه در قبال آن تکلیف بزرگی داریم.

انتهای پیام
captcha