دریافت 233 اثر در اولین همایش و پویش طلاب و فضای مجازی
کد خبر: 3998623
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

دریافت 233 اثر در اولین همایش و پویش طلاب و فضای مجازی

دبیر همایش و پویش طلاب و فضای مجازی از دریافت 233 اثر به اولین دوره این همایش خبر داد و گفت: از این تعداد، 14 اثر برگزیده شدند و از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

ارسال 233 اثر به اولین همایش و پویش طلاب و فضای مجازیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن میرمرشدی، دبیر همایش و پویش طلاب و فضای مجازی، 28 شهریورماه در نشست خبری این همایش و پویش، با اشاره به تأثیرگذاری و نقش بالای فضای مجازی در زندگی امروز، گفت: فضای مجازی مخاطبان زیاد و ظرفیت‌های زیادی برای کارهای تبلیغی دارد. همچنین دسترسی آسان از جمله مزایای آن است، ضمن اینکه روحانیت هدف و رسالتشان رساندن پیام اسلام به بشریت است و این ابزار بهترین فرصت برای آنان است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این مسئله و سفارشات رهبری در بیانیه گام دوم و انتظار ایشان برای حضور فعال طلاب و حوزویان در فضای مجازی، مدیر حوزه‌های علمیه سال تحصیلی 1399 ـ 1400را سال حوزه و فضای مجازی نامیدند و برگزاری این همایش و پویش هم در همین راستا انجام شده است.

دبیر همایش با بیان اینکه به تازگی به دبیری این همایش انتخاب شده است، اضافه کرد: گرچه سال تحصیلی از مهرماه 99 شروع می‌شود، اما همایش با تأخیر نسبتاً طولانی از ابتدای تیرماه فراخوان شد و تا پایان مردادماه ادامه یافت و در این مدت دو ماه، 233 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که با توجه به این مدت کوتاه تعداد قابل توجهی است.

میرمرشدی با بیان اینکه دومین دوره این همایش در سال جدید برگزار خواهد شد و فراخوان رسمی در آینده اعلام می‌شود، تصریح کرد: اولین دوره همایش با اهدافی چون؛ جریان‌سازی، ایجاد موج‌های رسانه‌ها، گفتمان‌سازی اسلامی در جامعه و حوزه علمیه، توسعه آموزش و پژوهش در فضای مجازی، شناسایی و ساماندهی فعالان و نخبگان حوزوی در فضای مجازی و جهت‌دهی و حمایت از آنها همچنین تشویق و ترغیب به کنشگری فعال حوزویان در فضای مجازی، ایجاد شبکه‌سازی و آشنایی بیش از پیش طلاب و استفاده از ظرفیت‌های این فضا برای تبلیغ دین همچنین ارتقاء سواد رسانه‌ای طلاب و روحانیت برگزار شد.

دبیر همایش و پویش طلاب و فضای مجازی افزود: زیست و کنشگری طلاب در فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای حضور طلاب در این فضا، معرفی حوزه و روحانیت، خدمات اجتماعی حوزه و روحانیت، آینده‌پژوهی طلاب و روحانیت و آسیب‌هایی احتمالی برای طلاب از جمله ریزموضوعات محور حوزه و فضای مجازی همایش بود.

میرمرشدی گفت: همچنین معرفی حوزه و روحانیت، خدمات اجتماعی حوزه و روحانیت، آیند‌ه‌پژوهی حضور حوزه و روحانیت در فضای مجازی، بررسی فواید و معایب از  دیگر موضوعات و محورهای این همایش بود.

دبیر همایش و پویش بیان کرد: علاقه‌مندان آثار مکتوب و پژوهشی خود را در قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه ارسال کردند. همچنین با فراخوان ایده و سوژه، طلاب و روحانیون آثار خود در قالب متن، یادداشت، سناریو، عکس، گزارش تصویری، بازی، فیلم‌نامه، تحلیل و بازی‌نامه‌ها، عکس نوشته، کاریکاتور، پوستر، پادکست، کلیپ‌های ویدئویی، موشن‌گرافی، فیلم‌های کوتاه، مستند، بازی و مدیریت و راه‌اندازی کانال و گرو‌های فعال ارائه شد.

میرمرشدی با بیان اینکه برگزیدگان در هشت قالبی که آثار خود را ارائه دادند، مورد تجلیل قرار می‌گیرند، گفت: در رشته پژوهش، آقایان محمود رفیعان و سعید مهدیان و خانم‌ها زهرا کردی و سارا طالبی برگزیده شدند. در بخش نگارش فیلمنامه، رسول صادقی و در بخش آثار تصویری، سیدمحمد موسوی، در بخش آثار صوتی، شمس‌الدین روحی و در بخش آثار ویدئویی هم حسن مجتبی‌زاده، محمد حسینی سلیمیان ریزی و آقای چاوشیان رتبه‌های برتر را کسب کردند.

میرمرشدی اضافه کرد: در بخش نرم‌افزار هم،‌ حسین فاطمی، محمد مفتاح و سیدمحمدرضا حسن‌زاده و در بخش مدیریت کانال و گروه‌های مجازی، سیدمهدی رحیمی و مجید مبینی رتبه برتر را به دست آوردند.

وی یادآورشد: سه نفر از برگزیدگان در روز افتتاحیه حوزه‌های علمیه که 13 شهریورماه برگزار شد، به شکل نمادین مورد تجلیل قرار گرفتند و با کم شدن وضعیت کرونایی مراسمی برای تجلیل از مابقی برگزیدگان برگزار می‌شود و دیدارهایی با شخصیت‌های حوزه خواهند داشت. 

میرمرشدی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آموزش حوزه در دوره کرونا به صورت مجازی برگزار شد، افزود: زیرساخت‌های خوبی برای استفاده از فضای مجازی در آموزش فراهم شده و بسیاری از استادان به خصوص در سطح عالی از این فضا استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha