هشدار مفتی جعفری ممتاز لبنان درباره نقض حقوق نفتی
کد خبر: 3998650
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶

هشدار مفتی جعفری ممتاز لبنان درباره نقض حقوق نفتی

شیخ احمد قبلان با تأکید بر ضرورت همدلی و برخورداری دولت کنونی لبنان از اعتماد مردمی، نسبت به نقض حقوق نفتی لبنان توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، وی با تأکید بر اینکه اگرچه در شرایط کنونی دولت نیازمند همراهی و اعتماد پارلمان این کشور است اما ضرورت فراتر برای دولت برخورداری از اعتماد مردمی است، چرا که ما در شرایط بسیار دشواری به سر می‌بریم که در تاریخ لبنان بی‌سابقه است و حل مشکلات کشور نیازمند شوکی حیات‌بخش است.

وی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که همان‌طور که امروز برای نجات کشور نیازمند کشتی‌های نجات‌بخش هستیم، تقویت نیروی بازدارنده سه‌جانبه در مقابل تل‌آویو نیز یک ضرورت ملی است. تنها با این نیروی بازدارنده است که می‌توان از هرگونه نقض حقوق نفتی لبنان جلوگیری کرد، به ویژه اینکه این ثروت رد شرایط کنونی می‌تواند نجات‌بخش اقتصاد بحران‌زده کشور شود

وی تأکید کرد که حل این معضل تنها با انجام حفاری در منطقه مورد نزاع صورت می‌گیرد و نه با خودداری از این عمل و باز گذاشتن دست تل‌آویو برای غارت حقوق لبنان در دریا و بر باد دادن چارچوب توافق.

شیخ قبلان تأکید کرد که اگرچه شکایت به شورای امنیت یک اقدام لازم و ضروری در سطح رسمی است، اما راه‌حل اصلی را باید در مقابله‌ به‌مثل جست: چشم در برابر چشم. هرگونه نقض حقوق نفتی لبنان در دریا باید با حمله به میان نفتی تامار و لویاتان پاسخ داده شود.

وی در پایان گفت: لبنان امروز بسیار بزرگ‌تر از آن است که از حقوقی چشم بپوشد که با دادن خون و تحقق پیروزهایی مختلف به دست آورده و توسط نیروی سه‌گانه بازدارنده محافظت می‌شود.

انتهای پیام
captcha