سطح آگاهی شرکت‌کنندگان از آیین‌نامه مسابقات قرآن بالا باشد
کد خبر: 3998651
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

سطح آگاهی شرکت‌کنندگان از آیین‌نامه مسابقات قرآن بالا باشد

داور مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف ارتقای سطح علمی متسابقان را خواستار شد و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان باید در حد داوران از آیین‌نامه اطلاع داشته باشند و با فکر و اندیشه پیش روند.

اعظم تشیعی‌فرد، داور مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، سطح رقابت‌ها را قابل قبول توصیف کرد و با اشاره به اینکه تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم، ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در سطوح مختلف مقدماتی تا حرفه‌ای به صورت پیوسته و در طول سال را مورد تأکید قرار داد.

وی با بیان اینکه مسابقات امسال رشته حفظ رشد نسبی بهتری را نسبت به مشابه سال قبل تجربه کرد، تصریح کرد: جرقه برگزاری جام حافظان از زمستان سال 99 باعث شد تا تیم‌ها آمادگی خود را برای حضور حفظ کنند. از این رو حافظان آماده‌تر از گذشته در رقابت‌ها شرکت کردند و این مهم نوید آینده‌ای بهتر در حوزه حفظ قرآن می‌دهد.

تشیعی‌فرد اضافه کرد: امسال در برخی رشته‌ها رویش چهره‌های جدید اتفاق افتاد که این امر حائز اهمیت است، به شرط آنکه برای ارتقای سطح علمی آنان برنامه داشته باشیم و اجازه رهایی ندهیم. مربیان قرآن مکلف هستند تا جوانان فعال در مسابقات را آموزش دهند و با توجه به بُعد مسافت مرکز استان با سایر شهرستان‌ها، فضای مجازی می‌تواند بهترین گزینه آموزشی باشد.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: اگر بخواهیم نمره دهیم، به دلیل عملکرد ضعیف، برخی شهرستان‌ها نمره قابل قبول کسب نمی‌کنند و لازم است برای آنها فکری اساسی کرد، چراکه سطح رقابت در رشته تحقیق و ترتیل در برخی شهرستان‌ها نسبت به سال قبل کمی ضعیف‌تر بود که باید مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

تشیعی‌فرد اظهار کرد: سال‌های قبل مسابقات در بخش بانوان در دو سالن و با دو گروه داور به صورت فشرده انجام شد، اما امسال متأسفانه با یک گروه داوری شد و فشردگی سال‌های قبل را نیز نداشت. باید قبول کنیم جوانان قرآنی انگیزه‌ای برای شرکت در مسابقات ندارند که این عوامل نیز باید واکاوی شود. ناچیز بودن مبلغ جوایز نقدی، عدم اهدای هدایای عمومی به حاضران و حضور چهره‌های شناخته شده باعث شده تا انگیزه‌ای برای شرکت در مسابقات وجود نداشته باشد.

این داور ملی با بیان این نکته که رسالت اوقاف فقط برگزاری مسابقات نیست، از نظم حاکم بر فضای مسابقات در دو سال اخیر ابراز رضایتمندی کرد و افزود: وظیفه پرداختن به کمیت نیست و باید سطح کیفی رقابت‌ها را ارتقا بخشیم و اجرای این اقدام مستلزم برنامه‌ریزی مستمر دوره‌های آموزشی در طول سال است. متأسفانه هر سال راهکارهایی ارائه می‌شود، اما مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد و فقط به برگزاری چند جلسه محدود نزدیک برگزاری مسابقات خلاصه می‌شود.

تشیعی‌فرد ارتقای سطح علمی متسابقان را خواستار شد و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان باید در حد داوران از آیین‌نامه اطلاع داشته باشند و با فکر و اندیشه پیش روند، چراکه اگر افراد از خواسته داور اطلاع کافی داشته باشند بهتر می‌توانند موفق باشند. برای ارتقای سطح شرکت‌کنندگان می‌توان آزمون‌های داخلی در سطح استان برگزار کرد تا میزان پیشرفت حاصل شود.

انتهای پیام
captcha