دفاع از حقوق انسانی؛ مقدس‌ترین نوع جهاد
کد خبر: 3999163
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

دفاع از حقوق انسانی؛ مقدس‌ترین نوع جهاد

استاندار مرکزی دفاع از حقوق انسانی را یکی از مقدس‌ترین نوع جهاد بیان کرد و افزود: در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 30 شهریور در مراسم تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت استان که در سالن اجتماعات پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد، تصریح کرد: اقتدار و عظمت کنونی ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است و برای حفظ دستاوردهای آن دوران باشکوه باید آحاد مردم و مسئولان تلاش کنند.

وی دفاع از حقوق انسانی را مقدس‌ترین نوع جهاد بیان کرد و افزود: در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کرده و در این عرصه خوش درخشیدند.

آقازاده اضافه کرد: مقاومت ملت ایران در برابردشمنان را مثال‌زدنی بیان و تصریح کرد: دستاوردهای این ایام برای همه باید الگو باشد. در دوران شکوهمند دفاع مقدس شاهد اتحاد و همدلی ملت مقام ایران در برابر دشمنان تا بُن‌دندان مسلح بودیم که برای حفظ انقلاب نوپای ایران اسلامی جوانمرانه ایستادند و با خون سرخ خود از کیان این مرز و بوم حراست کردند.

وی اضافه کرد: رهبری حکیمانه و هوشمندانه امام راحل، توکل و اعتماد برخدا و تکیه بر سرمایه اجتماعی و انسانی از عوامل مهم و تأثیرگذار پیروزی امت اسلامی ایران در برابر رژیم بعث عراق بود. درس‌های هشت سال فداکاری و مقاومت باید سرلوحه رفتار ما باشد و با استفاده از تجربیات پیشکسوتان گامی به سمت جلو برداریم.

استاندار مرکزی در پایان گفت: پیشکسوتان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سرمایه‌های عظیمی برای اشاعه و نشر فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha