تجلیل واقعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، استفاده از تجربیات است
کد خبر: 3999172
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

تجلیل واقعی از پیشکسوتان دفاع مقدس، استفاده از تجربیات است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: تجلیل واقعی از دفاع مقدس و پیشکسوتان بهره‌برداری از تجربه این ایام است، نباید اجازه دهیم دستاوردها و تجربیات کسب شده از بین رود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 30 شهریور در مراسم تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت جهاد و مقاومت استان که در سالن اجتماعات پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: معنویت حاصل در این ایام تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و لازم است با برنامه‌ریزی دقیق معنویت‌ها را به جامعه القا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام راحل برای رسیدن به اهداف و پیروزی هر اقدامی را مشروع نمی‌دانستند، تصریح کرد: ایشان تأکید داشتند برای پیروزی باید اقداماتی صورت گیرد که مردم عادی آسیب نبینند و این نگرش به رزمندگان از جمله خلبانان نیز القا شده بود. چراکه همگی وابسته به معنویت بودند وحاضر نبودند از موضع خود خارج شوند.

کریمی به معنویت‌گرایی روستاییان نیز اشاره کرد و گفت: نهادینه شدن معنویت باعث می‌شود حتی روستاییان از بصیرت برخوردار شوند. چراکه در طول هشت سال دفاع مقدس همچنان فرهیختگان موقعیت را درک کرده و در عرصه تولید و اهدای تولیدات خود به جبهه جهت پشتیبانی خوش درخشیده و در کنار تولید خود و فرزندانشان به جبهه شتافتند.

وی ضرورت مسئولیت‌پذیری در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر قرارست  مشکلات را پشت سر بگذاریم باید مانند دوران دفاع مقدس عمل کرده و هریک از مردم در حد بضاعت برای برطرف شدن مشکلات تلاش کرده و از دستاوردهای هشت سال رشادت نهایت بهره را ببریم و در گام دوم انقلاب موفق‌تر از گام اول پیش رویم.

کریمی با تأکید براینکه دفاع مقدس باید مورد بازخوانی قرار گیرد و عوامل پیروزی رزمندگان همچون رهبر، دین و سرمایه اجتماعی به جوانان انتقال یابد، اضافه کرد: دشمن تلاش دارد سرمایه اجتماعی و معنویت را از مردم به ویژه جوانان بگیرد، اما این ملت با تکیه بر خدا و بهره‌گیری از منویات رهبری توانست بر مشکلات پیروز شده و محکم‌تر از قبل قدم بردارند.

فرمانده سپاه استان در پایان اظهار کرد: تجلیل واقعی از دفاع مقدس و پیشکسوتان بهره‌برداری از تجربه این ایام است، نباید اجازه دهیم دستاوردها و تجربیات کسب شده از بین رود. تاریخ تصادفی ایجاد نمی‌شود، بلکه نقش انسان در ساختن تاریخ بسیار اهمیت دارد همه حوادث قابل تکرار نیستند با بهره‌گیری از دفاع مقدس بار دیگر در گام دوم انقلاب وارد عرصه شده و نقشی دیگر از افتخار، عزت و صلابت را رقم خواهیم زد و با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور نمی‌کنیم.

انتهای پیام
captcha