59 درصد مردم استان مرکزی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
کد خبر: 3999490
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

59 درصد مردم استان مرکزی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد:۶۳۰ هزار و ۶۶۰ نفر(بیش از ۵۹ درصد) در استان دُز اول و ۳۰۲ هزار و۳۳۰ نفر هم هر دو دُز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، در نشست با رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹وزارت بهداشت گفت :۶۳۰ هزار و ۶۶۰ نفر(بیش از ۵۹ درصد) در استان دُز اول و ۳۰۲ هزار و۳۳۰ نفر هم هر دو دُز واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

جمالیان اظهار کرد: استان مرکزی پیک پنجم را با تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل تدوین شده بود، پشت سر گذاشت و در بسیاری از فاکتورها از میانگین کشوری عملکرد بهتری داشت. سرعت خوب واکسیناسیون، تأمین به موقع دارو، تجربه کادر درمان، افزایش تعداد تخت، تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز و غیره از مهم‌ترین دلایلی بود که توانستیم موج پنجم را با تعداد خسارات کمتری نسبت به سایر استان‌ها بگذرانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: به طور میانگین روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر را واکسینه می‌کردیم که متأسفانه از دیروز میزان مراجعان به مراکز تجمیعی بسیار کاهش یافته است. ۱۱۰ هزار و۷۲۸ تست سریع گرفته شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۳۶۴ مورد (۲۰ درصد موارد) مثبت اعلام شده که میانگین استانی حدود ۲۰ درصد است.

وی افزود : همچنین از ۷۵ هزار و ۲۰۴ مورد مورد مثبت شناسایی شده ۱۹۳۳ مورد فوتی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک (به غیر دانشکده‌های ساوه و خمین) به ثبت رسیده است. پیک پنجم از اواخر خرداد ماه سال جاری شروع و در تیرماه به اوج خود رسید و از هفته سوم شهریور وارد شیب نزولی در استان شدیم.

جمالیان گفت: افراد ۳۰ تا ۳۹ سال بیشترین ابتلا را داشته‌اند، همچنین بیشترین فوت به طور میانگین  به خصوص در موج پنجم بین ۵۰ تا ۵۹ سال داشته‌اند. ۴۹ درصد خانم‌ها و ۵۱ درصد آقایان مبتلا و ۵۵ درصد آقایان و ۴۵ درصد هم خانم‌ها نیز فوت شده‌اند. ۱۳ درصد موارد مثبت شناخته شده و ۵۴ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای از جمله فشار خون، دیابت و بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی و بیماران مزمن عصبی، بیماران کلیوی و سرطان داشتند.

انتهای پیام
captcha