حضور گسترده مسلمانان هند در مراسم اربعین حسینی
کد خبر: 4000815
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

حضور گسترده مسلمانان هند در مراسم اربعین حسینی

روزنامه جکران هند از حضور گسترده مردم این کشور در مراسم زیارت اربعین خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا عربی، روزنامه جکران هند در گزارشی حجم مشارکت مردمی مسلمانان هند در مراسم زیارت اربعین و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی شرکت کنندگان را ستود.
 
این روزنامه در گزارش خود نوشت: مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین(ع) که به گویش محلی هند، «چیهلوم» خوانده می‌شود، هرساله از ١١ تا ٢٠ صفر در جمهوری هند برگزار می‌شود.
 
روزنامه مذکور حجم مشارکت گسترده مردم هند و حماسه‌سازی آنها در مراسم اربعین همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ١٩ را ستود.
 
این گزارش می‌افزاید: برگزاری این مراسم در هند و سایر نقاط جهان یادآور پیروزی حق علیه باطل و تجسم زنده این عبارت است که: «اسلام پس از هربار یادبود واقعه کربلا همچنان زنده است.»
 
این روزنامه هندی که بزرگترین رسانه هند شمرده می‌شود، اشاره کرد که از جمله پایگاه‌های اصلی که در 29 سپتامبر (7 مهر) شاهد برگزاری مراسم اربعین در این کشور خواهند بود، شهر «رانچی» ، مرکز استان جارکند،  مسجد «جعفریه» در استان کرالا و مدرسه دینی «انور ارکید انجومان» هستند که این مراسم با حضور تعدادی از روحانیون ارشد هند، از جمله مولانا نصیر عزمی، مولانا جان حیدر دلکش قاضی پوری، و همچنین چند مداح اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha