اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان استان مرکزی
کد خبر: 4003044
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان استان مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس ابلاغیه جدید وزارت بهداشت طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در مناطق مختلف استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک، بیان کرد: با توجه به اینکه شروع سال تحصیلی به‌ صورت حضوری دارای مزایای زیادی نسبت به آموزش مجازی است و هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری در مدرسه نیست. از این رو برای بازگشایی مدارس باید دانش‌آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند تا این آرامش به آنها داده شود و بدون هیچگونه نگرانی در مدارس حضور یابند.

وی اظهار کرد: جهت تحقق این امر بنا بر ابلاغیه جدید وزارت بهداشت یک طرح ضربتی ۳ روزه جهت تسریع در روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا از پنجشنبه ۱۵ مهرماه تا شنبه هفدهم مهر اجرا خواهد شد.

جمالیان ادامه داد: طی این سه روز تمامی مراکز واکسیناسیون در شهر اراک در دو شیفت صبح( ۸ صبح تا ساعت ۱۲) و عصر (۱۶ تا ۲۰ شب) آماده ارائه خدمات هستند و از تمامی دانش‌آموزان مشمول دریافت واکسن که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت آن نشده‌اند انتظار داریم برای تزریق واکسن اقدام کنند. چراکه اجرای واکسیناسیون شرایط را برای تسهیل در کنترل و مدیریت بیماری کرونا و بازگشت به شرایط عادی فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بنا بر دستور وزیر بهداشت و ابلاغیه ارسال شده، دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا توسط این گروه سنی و اطمینان از سلامتی آنها در نیمه آذرماه، تمام دانش آموزان متوسطه اول و دوم و دانشجویان در کلاس درس حضور پیدا خواهند کرد.

جمالیان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همیشه می‌بایست در اولویت قرار گیرد و این را باید همه بدانیم که افرادی هم که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند موظف هستند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهرستان اراک به شرح ذیل است:

۱-سالن شهید ساکی (ساختمان شماره دو دانشگاه علوم پزشکی اراک) واقع در خیابان دانشگاه (ساختمان الغدیر)

۲-سالن یادگار امام (ره) واقع در کوی رضوی (شهرک گردو)

۳-سالن مدیریت بحران واقع در خیابان قائم مقام (جنب استخر شهرداری)

۴-مصلای بیت‌المقدس اراک

۵-مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی (سپاه روح الله) واقع در خیابان امام حسینیه ثارالله

۶-سالن دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه (داخل محوطه دانشگاه قنات)

۷-مرکز واکسیناسیون خودرویی دانشکده فنی حرفه‌ای امیرکبیر در شهرک معلم (در شیفت عصر).

انتهای پیام
captcha