طرح‌های زیربنایی نماز به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود
کد خبر: 4003667
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

طرح‌های زیربنایی نماز به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شود

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های علمی و آموزشی در راستای اشاعه فرهنگ نماز، گفت: قرار است از این دستگاه‌ها در راستای به‌روزرسانی و تدوین طرح‌های زبربنایی و مؤثر استفاده و در سال‌های آینده نیز به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی مهدیان، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، امروز، 18 مهرماه در گردهمایی مدیران و کارشناسان نماز منطقه ۵ کشور که با حضور استان‌های همدان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، اظهار کرد: در هیئت امنای ستاد مصوب شده است که محور و انتظارات این مجموعه از اسناد بالادستی استخراج و طی نامه‌ای تا پایان هفته به وزرا ارسال شود.

وی ادامه داد: مواردی مورد نظر مدیران استانی ستاد در حوزه ساختار سازمانی، برنامه‌های عملکردی و اجرایی و اعتبارات به تناسب در محور و برنامه‌های هر دستگاه دیده شده و در کارگروهی پیش‌بینی شده است. از این رو کارگروهی منتخب از هیئت امنای ستاد با مدیریت آقای نواب تشکیل شده است تا بتوان از ظرفیت دستگاه‌های آموزشی و علمی همچون دانشگاه تقریب مذاهب، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مرکز پژوهش حوزه علمیه که مخاطب خاص جوان و نوجوان دارند در راستای به‌روزرسانی و تدوین طرح‌های زبربنایی و مؤثر استفاده شود و در سال‌های آینده نیز به برنامه عملیاتی تبدیل و در توافق‌نامه دستگاه‌ها گنجانده شود.

مهدیان اضافه کرد: اکثر اعضای هیئت امنای ستاد اقامه نماز چهره‌های شاخص علمی و آموزشی کشور هستند و می‌توان از آنان در جلسات شورای معاونان دستگاه‌ها به منظور توسعه نظارت و ارزیابی‌ها در کنار دیگر فعالیت‌ها استفده کرد. البته برای اجرای این امر به دلیل تغییر و تحولات و تا تعریف ساختار مدیریت جدید فرصت خواستند و امید است تا 45 روز آینده انجام شود.

وی بیان کرد: حضور حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین قرائتی در یکی از جلسات هیئت دولت، مصوبه هیئت امنای ستاد است،‌ چراکه طبق صحبت‌های انجام شده بخشی از وقت هیئت دولت باید به نماز و مهدویت اختصاص پیدا کند. در سطح کلان کشور و سران سه قوه نیز بخشی از وقت به نماز اختصاص داده شود.

مهدیان به عضویت قائم مقام ستاد نماز به عنوان عضو اصلی یا مهمان در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دولت به عنوان دیگر مصوبه هیئت امنای ستاد اشاره و تصریح کرد: مصوب شده است که مجموعه مصوبات کمسیون فرهنگی و اجتماعی دولت به منزله مصوبه هیئت وزیران باشد و نیاز نیست اقدامات و مصوبات در هیئت دولت مطرح شود. حضور قائم مقام ستاد در این کمیسیون فرایند اصلاح قوانین، بخش‌نامه‌ها و ... را تسریع می‌بخشد، در همین راستا بازنگری نامه‌های دولت در دست اقدام است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: هیئت دولت به رضایی، نماینده رئیس‌جمهور در ستاد اقامه نماز تکلیف کرد که گزارش کامل و دقیقی از مصوبات اجرا شده و اجرا نشده جمع‌آوری کرده و مراتب را به رئیس‌جمهور و هیئت دولت منتقل کند. انجام این اقدام مستلزم آن است که تمامی دبیران در استان‌ها گزارش‌ها را کامل، مستند و دقیق ارسال کنند تا مشکلات را با توجه به شرایط زمانی برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha