درهایی که بسته می‌ماند/ مشکلات مؤسسات و مهدهای قرآن پابرجاست
کد خبر: 4004465
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵

درهایی که بسته می‌ماند/ مشکلات مؤسسات و مهدهای قرآن پابرجاست

مدیر مهد قرآن اراک با اشاره به مشکلات مؤسسات و مهدهای قرآن، اظهار کرد: اگر مسئولان مروج قرآن باشند و به این امر اهمیت دهند، قطعاً مراکز قرآنی در مکانی بهتر فعالیت خود را ادامه خواهند داد، اما متأسفانه دست مدیران خالی است و به هر دری هم می‌زنند بسته است.

درهایی که بسته می‌ماند / بی‌توجهی شبکه کودک و نوجوان به مباحث قرآنی

مجتبی سعیدی، مدیر مهد قرآن اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، نقش صداو‌سیما را در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی مهم دانست و با اشاره به اینکه مردم بخشی از وقت خود در شبانه‌روز را به رسانه اختصاص می‌دهند، بر ضرورت توجه به این امر در شبکه‌های پرطرفدار تأکید کرد.

وی با بیان اینکه رسانه با ابزارهای مختلف در اختیار قادر است مفاهیم ناب قرآنی را با زبانی قابل‌فهم برای مخاطب بیان کند، اظهار کرد: متأسفانه عملکرد صدا‌و‌سیما در حوزه‌های مختلف قرآنی بسیار ضعیف است و تا رسیدن به نقطه مطلوب و قابل قبول فاصله داریم.

سعیدی در خصوص نگاه صدا‌و‌سیما به کودکان و نوجوانان در حوزه قرآن تصریح کرد: کمترین توجه قرآنی رسانه ملی و به تبع آن استانی متوجه نوجوانان و کودکان است، در شبکه قرآن برخی برنامه‌های قرآنی وجود دارد، اما مهم این است که همه دانش‌آموزان شبکه قرآن را تماشاگر نیستند. از این رو برنامه‌ها باید مخاطب‌شناسی و ذائقه‌شناسی شود.

مدیر مهد قرآن اراک ادامه داد: صدا‌و‌سیما شبکه‌هایی مختص به کودکان دارد و باید از ظرفیت این رسانه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شود، اما در این بخش نیز کم‌توجهی‌ها بسیار است و ضعیف عمل می‌شود. کارشناسان تربیتی، جامعه‌شناسان، روانشناسان، کارشناسان دینی متبحر در امر کودک و فعالان قرآنی آشنا به ویژگی کودکان باید در این زمینه انیمیشن‌سازان و فیلم‌سازان را یاری کنند تا آثاری فاخر و پرمحتوا تولید شود.

وی به سابقه فعالیتی خود در اراک از سال 76 اشاره و تصریح کرد: مهد قرآن از همین سال فعالیت خود را با قدرت و با جدیت آغاز کرد و خوشبختانه کارنامه درخشانی از خود برجای گذارد. این مرکز با سابقه‌ای نزدیک به 3 دهه حمایتی از نظر مکانی نمی‌شود، اگر مسئولان خود مروج قرآن باشند و به این امر اهمیت دهند، قطعاً مهدها و مؤسسات قرآن در مکانی بهتر فعالیت خود را ادامه خواهند داد، اما متأسفانه دست مدیران خالی است و به هر دری هم می‌زنند بسته است.

سعیدی در پایان ضرورت احداث فرهنگسرای قرآنی در استان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: مدیران مؤسسات و مهدهای قرآن بعد از گذشت چندین دهه فعالیت مثمرثمر صداقت و دغدغه‌مند بودن خود را ثابت کرده‌اند و مسئولان استانی و کشوری برای این مراکز باید تمهیداتی بیندیشند تا افراد بدون داشتن دغدغه مالی و مکانی تمام هم و غم خود را در راستای ترویج فرهنگ قرآن و بسط آن در جهان به‌کار گیرند. احداث فرهنگسرا علاوه بر فعالیت در ابعاد مختلف به جذب ایده‌ها و طرح های نو قرآنی نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha