توجه به ایجاد پیوست‌های فرهنگی اولویت اوقاف است / تجلیل از خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 4004832
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

توجه به ایجاد پیوست‌های فرهنگی اولویت اوقاف است / تجلیل از خبرگزاری ایکنا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌ مرکزی اظهار کرد: توجه به ایجاد پیوست‌های فرهنگی در اقدامات و طرح‌های اوقاف الزامی‌است به این امر توجه بسیار می‌شود. برای تحق این اهداف لازم است دفاتر و شرکت‌هایی احداث شود که به کارگیری نیروهای جویای کار در این دفاتر به کاهش بیکاری و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی منتج می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله‌ واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، عصر چهارشنبه، 21 مهرماه در نشست و جلسه تجلیل از واقفان و یاوران وقف که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با اشاره به وجود 350 روستای موقوفه در استان در مساحت‌های مختلف، اظهار کرد: تعدادی از روستاها ۶ دانگ و برخی ۴ دانگ هستند. همچنین برخی دیگر حتی زیر ۱ دانگ وقف عام هستند و امید است با همکاری مردم وضعیت این زمین‌های موقوفه تعیین تکلیف شود.

وی تعیین تکلیف شدن وضعیت روستاهای موقوفه را یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان اوقاف دانست  و با اشاره به اینکه روستاییان با همکاری و مصالحه با اوقاف می‌توانند از تسهیلاتی نظیر تخفیف برخوردار شوند، تصریح کرد: مردم در نظر داشته باشند در صورت شکایت و حل شدن این مسئله در دادگاه‌ها نه‌ تنها تسهیلاتی به افراد تعلق نمی‌گیرد، بلکه مجبور به پرداخت هزینه شکایت و دادگاه نیز خواهند شد.

واحدی ضرورت توسعه وقف در زمینه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: حس نوع دوستی و کمک مختص به مسلمانان نیست و بین تمامی ادیان، نژادها و اقشار وجود دارد و وجود دانشگاه‌هایی حتی در کشورهای اروپایی گواه بر این ادعا است. اشاعه وقف، توسعه امری فرهنگی است و سازمان اوقاف با اقدامات مثمرثمر دراین زمینه تحول آفرین است.

این مقام مسئول به برپایی نمایشگاه سنگ محلات و خودکفایی در امر تولید سنگ، دستگاه‌های برش سنگ و فرآوری‌های سنگی اشاره و اضافه کرد: لازم است به ایده و فکر خلاق جوانان احترام و گذاشت و توجه کرد. استان مرکزی که یک چهارم مشاهیر کشور را به خود اختصاص دارد در زمینه تولید می‌تواند خدمات ویژه‌ای ارائه دهد. برای تحقق و گام برداشتن در بخش تولید لازم است چراغ‌های علم روشن‌تر شده تا شاهد حضور فعال‌تری از شرک‌های دانش‌بنیان در عرصه اقدامات ابداعانه باشیم. بدون تردید حمایت از طرح‌هایی که در توسعه کشور نقش دارند به افزایش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منتج می‌شود.

وی ادامه داد: وقف در همه عرصه‌ها منشأ خیر است و آثار آن را در جامعه شاهد هستیم. سازمان اوقاف به‌ عنوان واسطه در صرف امور موقوفی، کارهای عام‌المنفعه، کمک به نیازمندان و انجام طرح‌های توسعه‌ای توانسته فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد و با جمع‌آوری اجاره بهای موقوفات به سمت طرح‌های بزرگ توسعه‌ای حرکت کند.

حجت‌الاسلام واحدی ضرورت حرکت مسئولان کشوری از امور بالقوه به بالفعل را مورد تأکید قرار داد و افزود: وقف پول یکی از وقف‌هایی که می‌توان انجام داد و واقفان به هر مبلغ که توان مالی دارند در این امر خداپسندانه برای اموری مشخص مشارکت داشته باشند.

مدیرکل اوقاف استان در پایان اظهار کرد: توجه به ایجاد پیوست‌های فرهنگی در اقدامات و طرح‌های اوقاف الزامی‌است  به این امر توجه بسیار می‌شود. برای تحق این اهداف لازم است دفاتر و شرکت‌هایی احداث شود که به کارگیری نیروهای جویای کار در این دفاتر به کاهش بیکاری و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی منتج می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان جلسه از یاوران وقف تجلیل شد و دبیر و عکاس خبرگزاری ایکنا به عنوان یاوران وقف شناخته شدند.

انتهای پیام
captcha