فعالیت قرآنی اراکی‌ها از نگاه مؤلفان مغفول مانده است
کد خبر: 4005035
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲

فعالیت قرآنی اراکی‌ها از نگاه مؤلفان مغفول مانده است

پیشکسوت و مؤلف کتاب «عقیق ناب» اظهار کرد: فعالیت قرآنی اساتید فعال این حوزه در اراک از قلم مؤلفان و نویسندگان مغفول مانده است و متأسفانه در هیچ کتابی نام و یادی از این اساتید نیست.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ابوطالب شهسواری، پیشکسوت و مؤلف کتاب «عقیق ناب»، عصر پنج‌شنبه، 22 مهر در آیین رونمایی از این کتاب اظهار کرد: در چند دهه گذشته اغلب گروه‌ها همچون اصناف، هنری، علمی، صنعتی، ورزشی و غیره فعالیت‌ها و شخصیت‌های شاخص و نخبگان علمی خود را در قالب کتاب و مجلات به مردم معرفی، ثبت و ضبط کرده‌اند.

وی با ابراز تأسف از مغفول بودن فعالیت قرآنی اساتید فعال این حوزه در اراک از قلم مؤلفان و نویسندگان، بیان کرد: متأسفانه در هیچ کتابی نام و یادی از این اساتید برده نشده است و به همین جهت مهم‌ترین هدف و انگیزه بنده برای نگارش و تدوین این کتاب معرفی تعدادی از چهره‌های ماندگار در زمان گذشته و حال است تا بتوان بخشی از زحمات اساتید بی‌توقع را به رشته تحریر درآورده و به جوانان معرفی کنیم.

شهسواری ادامه داد: اگر به زندگی شخصی و رفتار اجتماعی پیشکسوتان قرآنی توجه کنیم، قطعاً این قشر جامعه را از سالم‌ترین و با اخلاق‌ترین انسان‌ها خواهیم یافت. در این کتاب فقط به تعدادی از فعالان این عرصه پرداخته شده است و در پیش‌گفتار به این موضوع اشاره‌ای شده است و از همه خوانندگان این کتاب تقاضا دارم قبل از مطالعه، پبش‌گفتار را حتماً بخوانند و با اهداف، مشکلات نشر و موانع آشنا شوند.

خالق کتاب عقیق ناب با بیان این مطلب که در این کتاب به فعالیت قرآنی سه نسل پرداخته شده است، اضافه کرد: اعتقادم براین است که می‌شود در حوزه فعالیت‌های قرآنی اراک چندین جلد کتاب نوشت و بنده از اساتید و پیشکسوتان که نامی از آنان برده نشده است تقاضا دارم اطلاعات خود را در اختیار مؤلفان و نویسندگان قرار دهند. گلایه من از دوستانی است که با در پیش گرفتن روحیات اخلاقی ومعنوی قصد دارند دانسته‌هایشان نانوشته و برای رضای خدا باقی بماند و این امر به نظر بنده تفکر و اقدام خوبی نیست.

شهسواری افزود: بنده برای نوشتن این کتاب هیچ خاطره و اثر مکتوبی از اساتید گذشته شهر پیدا نکردم چراکه هیچ‌یک اثری از خود برجای نگذاشته‌اند. درحین نوشتن کتاب به چندین نفر از دوستان مراجعه و تقاضای رزومه کردم، اما دوستان خودداری کرده و همکاری نکردند.

انتهای پیام
captcha