اعتماد به نفس ملی و خودباوری مهمترین دستاورد بسیج است
کد خبر: 4005592
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

اعتماد به نفس ملی و خودباوری مهمترین دستاورد بسیج است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی مهمترین دستاورد بسیج را در گام اول ایجاد اعتماد به نفس ملی و خودباوری دانست و افزود: در گام دوم انقلاب استفاده از فرهنگ و تفکر بسیج باید مورد توجه باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، عصر شنبه، 24 مهر در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه خنداب، اظهار کرد: بسیج با تکیه بر نصرت خداوند و اعتماد به مردم و به ویژه جوانان تاکنون گام‌های بلندی برای توانمندی و خودکفایی کشور برداشته و امروز بسیج الگوی واقعی برای پیشرفت در گام دوم انقلاب است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی بیان کرد: پییشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیج در طی این سال‌ها نشان داده بسیج برای پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، فناوری و خدماتی برنامه دارد و در این مسیر هدفمند عمل کرده و اقدام می‌کند. یکی از موفقیت‌های بسیج در طی این سال جذب جوانان با استعداد و نخبه است و امروز به جایگاهی امن و مطمئن برای جوانان و اقشار مردم تبدیل شده که می‌توانند استعدادهای خود را به شکوفایی برسانند.

کریمی با اشاره به اینکه حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های نخبگان اولویت مهم بسیج است، ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم بسیج در استان مرکزی خودکفایی و توانمندسازی است که در این مسیر تمامی اقشار بسیج در شوراهای اندیشه‌ورز با برنامه و هدفمند عمل می‌کنند. نقش بسیج در گام دوم انقلاب بسیار با اهمیت است و همچون موتوری محرک عمل می‌کند و به فضل الهی همانگونه که بسیج در گام اول خط شکن بود و بسیاری از تهدیدات را رفع کرد در گام دوم انقلاب نیز باید مرزهای علم و فناوری را فتح کند.

این مقام مسئول افزود: مهمترین دستاورد بسیج در گام اول ایجاد اعتماد به نفس ملی و خودباوری است، لذا مردم با فرهنگ و روحیه بسیجی به پیشرفت‌های بزرگی رسیدند که در گام دوم انقلاب استفاده از فرهنگ و تفکر بسیج باید مورد توجه باشد. بسیج در اوج تحریم‌ها و فشارهای دشمنان نشان داد اگر اعتماد به نصرت الهی داشته باشیم و ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم هیچ عاملی مانع پیشرفت کشور نمی‌شود.

وی تأکید کرد: از مهمترین دلایل موفقیت سپاه و بسیج رابطه مستحکم این نهاد انقلابی با بدنه مردم است که روز به روز باید تقویت شود و امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به اعتماد عمومی مردم نسبت به نهاد انقلابی، ولایی و مردمی سپاه از طریق فضای مجازی است که در این خصوص باید هوشمندانه رفتار شود.

کریمی تبیین موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیج در حوزه‌های مختلف را ضروری توصیف کرد و گفت: در طول شیوع بیماری کرونا بسیج توانست موج‌های متعدد کرونا را کنترل و بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدات را رفع کند. این نهاد در قالب طرح شهید سلیمانی و نهضت کمک مؤمنانه نمود عملیاتی داشت. مسئولیت‌ها در نظام اسلامی فرصتی گرانسنگ در راستای خدمت بی‌منت به مردم و تحقق اهداف نظام اسلامی است و باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ محسن صادقی تجلیل و سرهنگ دوم پاسدار حسین عزیزی به عنوان فرمانده جدید شهرستان خنداب معارفه شد.

انتهای پیام
captcha